“Teruel, versión original” és la nova marca de difusió global de Teruel


_______________________
comarquesnord.cat, terol
dijous, 15 d’octubre de 2009

El president de la Diputació de Terol, Antonio Arrufat, la subdelegada del Govern, María Victoria Álvarez, la vicepresidenta 3ª i diputada de Turisme, Ana Belén Andreu i el president de l’Associació d’Empresaris Turístics, Fernando Cánovas, han presentat la nova marca de promoció global de la província de Terol. Aquest nou instrument de difusió naix en el context del Pla de Turisme Sostenible que desenvolupa l’Organisme Autònom “Patronat Provincial de Turisme de Terol”, millorar la gestió turística a través d’iniciatives coherents amb les característiques i potencialitats d’aquest territori i assolir la millora de les seues oportunitats apostant per productes turístics concrets i identificats amb la destinació “província de Terol”. La nova marca global “Teruel. Versión Original” naix de la implicació i treball en equip de la Comissió Executiva del Patronat de Turisme integrada per administració i empresaris: representants de la Diputació de Terol, Govern d’Aragó, Comarques, Associació Empresaris Turístics, Federació de Centres de Desenvolupament de la Província de Terol, entitats turístiques i les Denominacions d’Origen turolenses.

Renovador per a aquells que ja ens coneixen i sorprenent per a qui encara no ho han fet. En l’elecció de la nova marca ha influït, també, el qual siga compatible amb la resta de marques provincials i perdurable en el temps, que integre els recursos turístics provincials i siga visible en el mercat. L’eslògan pretén, al mateix temps, subratllar l’originalitat que transmet aquesta província, té connotacions positives i pot traduir-se a tots els idiomes amb la mateixa accepció. “Teruel. Versión original” no és només un eslògan. El nou disseny gràfic de la marca és un aparador de l’oferta dels diferents recursos turístics que aquesta província proposa al visitant. El nou logotip es transforma per a difondre la riquesa del Terol patrimonial, natural, actiu, d’esdeveniments, gastronòmic i del Terol autèntic.

Evolució de la marca turística
Una vegada presentada la nova marca la següent fase del Pla d’acció inclou la seua implantació. En aquesta fase se sensibilitza als agents turístics dels beneficis d’impulsar una idea conjunta de difusió turística. La fi última d’aquesta acció és crear sinergies i reforçar la imatge d’unitat que requereix una destinació turística actualment. Aquesta línia de treball incorpora l’elaboració d’un manual de disseny que integre el conjunt dels elements que participen de la identitat de la destinació i que permeta estandarditzar els seus usos. Així mateix, contribueix a la projecció d’una imatge uniforme i coherent. Finalment, s’abordarà el pla de difusió que permeta arribar al conjunt de la província, especialment a aquells agents encarregats de la seua aplicació directa (empreses, administracions, gestors de recursos, etc.) Paral·lelament es treballa en el disseny dels diferents productes turístics entorn a temàtiques específiques i diferenciades. És una forma d’oferir els recursos que caracteritzen a la província de Terol en funció de les preferències de la demanda, així com les entitats que participaran en cadascun d’ells. Conclosa aquesta fase s’analitzarà el sistema que permeta una millor comercialització d’aquests productes turístics. El denominador comú d’aquesta iniciativa és oferir productes i atenció de qualitat al visitant.

Pla de formació
El Pla de Turisme Sostenible en la província de Terol inclou el desenvolupament d’un pla de formació que tindrà lloc els dies 3 i 4 de novembre en la Colònia Polster d’Alcalá de la Selva. Aquestes jornades estan dirigides a tècnics de Turisme de les Comarques de Terol, professionals del sector adscrits a entitats públiques o mixtes, responsables públics, oficines de turisme, museus, centres d’interpretació, amb titularitat de Govern d’Aragó, comarques, ajuntaments, Fundacions públiques, Cambra de comerç, Consells Reguladors, personal dedicat a turisme en les entitats que integren el Patronat i membres del Consell Rector del Patronat. En elles s’oferirà àmplia informació sobre els continguts, objectius i desenvolupament del Pla de Turisme Sostenible en la província de Terol. A més s’impartiran tallers dirigits per tècnics de les consultores que estan realitzant el projecte. Contaran amb una introducció sobre les possibilitats que ofereix cadascun dels productes que ofereix la província, la seua situació actual en el mercat turístic, així com una breu presentació dels recursos que correrà a càrrec d’un expert en la matèria. També es coneixeran diverses experiències desenvolupades en la província i s’oferiran cates dirigides per les Denominacions d’Origen de l’Oli d’Oliva del baix Aragó i del Pernil de Terol, i de formatge a càrrec de representants de l’Associació de Productors de Formatge i Llet de Terol. Posteriorment se celebrarà, el dia 9 de novembre en el Palau d’Exposicions i Congressos de Terol, el Fòrum del Turisme al que estan convidats professionals i responsables públics del sector turístic en la província de Terol. Aquesta trobada està organitzat per a donar a conèixer i analitzar en quina mesura li pot interessar a la província de Teruel iniciatives turístiques que s’estan portant a terme en altres territoris, així com les línies turístiques que es desenvolupen actualment en aquesta província, conèixer la situació avui dels projectes més emblemàtics i reflexionar sobre les sinergies que es poden generar entre els diferents agents del sector.