La crisi trunca una iniciativa municipal per incrementar els recursos de l’Ajuntament de Portell


_________________________
comarquesnord.cat, Portell
divendres, 30 d’octubre de 2009

L’Ajuntament de Portell va iniciar en 2008 contactes amb empreses de rènting de vehicles per a aconseguir que, mitjançant una rebaixa en la fiscalitat local, matricularen la seua flota de vehicles en el municipi. Al juliol del 2008 es va aconseguir un acord amb una important empresa d’àmbit nacional que permetria en el termini de quatre anys una recaptació en concepte d’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica de més de 500.000 euros procedents d’una flota de més de 20.000 vehicles.No obstant això, aquest acord exigia a l’Ajuntament assumir directament la gestió de la recaptació tributària, desvinculant-se dels serveis de la Diputació Provincial de Castelló, acció que suposaria un cost anual d’aproximadament 1.500 euros en concepte de programari informàtic necessari per a la gestió de tributs. Durant l’estiu de 2009, a causa de la crisi econòmica nacional, l’empresa comunica que definitivament cessa la seua activitat, deixant a l’Ajuntament en una situació de dificultat per a realitzar la recaptació de tributs municipals.

Finalment el consistori va aconseguir resoldre sense cost el contracte amb l’empresa del programari de gestió tributària i, amb retard, començar el procés de recaptació municipal de nou mitjançant el servei de la Diputació. Per aquest motiu hi ha hagut canvis en els terminis habituals de cobrament de rebuts als veïns, aspecte aquest que en cap cas ha suposat cap increment d’impostos.