Ximo Puig imparteix una classe del Màster de Turisme a la Politècnica


Etiquetes: ,

20100121_ximopuig_______________________
comarquesnord.cat, València
dijous, 18 de febrer de 2010

L’alcalde de Morella, Ximo Puig, és protagonista aquest dijous d’una classe d’un màster oficial relacionat amb el turisme en la Universitat Politècnica de València. El primer edil morellà explicarà el Pla Estratègic de la localitat i la importància de distintes ferramentes utilitzades per a la promoció turística.

Aquest pla té distints objectius, com “definir i implantar un model de desenvolupament turístic compatible amb la càrrega econòmica, sociocultural i mediambiental de la localitat, consolidar una cartera de productes-mercat que permeta mantindre una posició de lideratge o definir el sistema de gestió adequat per a mantindre la sintonia amb el canviant entorn turístic”. Per a avaluar els punts forts i les debilitats de la localitat, es van realitzar enquestes i es van valorar indicadors per a quantificar el nombre de turistes que visiten Morella. El turisme cultural serà un dels temes que es tractaran. La majoria dels turistes que arriben fins a Morella pretenen visitar el patrimoni monumental, els museus o conéixer la història del municipi. Per això, “és molt important la labor de preservar els nostres atractius turístics i posar-los en valor”, opina el primer edil.

Un altre dels punts de la intervenció serà la construcció de la nova web turística, morellaturistica.com. La web, que porta dos mesos i mig en funcionament, ha satisfet una de les principals demandes del sector turístic de la localitat. Avui en dia, Internet és fonamental i cal aconseguir promocionar-se per mitjà de les noves tecnologies. Puig qualifica aquesta eina com “essencial”, encara que opina “que no ens podem quedar ací, hem de continuar progressant”.

En el Pla Estratègic de Turisme, un altre punt important és la marca turística. Amb ella es pretén expandir el nom de Morella i distingir-la com a destinació turística, que es difon i s’ha conscienciat de la seua utilització. A més, les campanyes promocionals sorgides des del Patronat de Turisme també constituïxen un atractiu turístic. Les jornades de la trufa o les de les tapes atrauen a un tipus de turista que busca una gastronomia de qualitat.También, son importantes las campañas que se realizan asistiendo a distintas fires.

Més informació: |