Morella presenta la seua oferta de turisme rural davant de 80 agències de viatge



__________________________
comarquesnord.cat, València
dimecres, 19 de maig de 2010

Morella participa aquest dimecres en un Wordshop, en el que presenta l’oferta la turisme rural de la localitat. Un Wordshop és un fòrum de contractació que pretén facilitar l’intercanvi comercial entre un producte oferit i uns canals de distribució professionals. La trobada es produeix a l’Hotel Westin de València i congrega a unes 80 agències de viatge, turoperadores i 22 expositors, i té l’organització de la Cambra de Comerç de Castelló. Cada un d’aquestos realitza presentacions individualitzades als agents interessats.

La regidora de promoció econòmica, Sandra García, afirma que “a València tenim el nostre primer consumidor turístic potencial, pel què és molt important tindre l’oportunitat de promocionar-nos davant d’estos clients”. Durant el present any, ja s’han realitzat diverses promocions directes a València. Entre aquestes, destaca l’assistència a vàries fires de turisme, com la Fira Internacional de la Comunitat Valenciana o el repartiment de 4000 punts de llibre turístics en la Fira del Llibre.

Importància del turisme rural
García també explica que “el turisme rural ha experimentat una gran expansió econòmica a l’última dècada i és una font d’ingressos important per a nosaltres”. L’empresa pública Cases de Morella va nàixer fa dotze anys, sent un projecte pioner a la Comunitat. Aquesta empresa s’encarrega de gestionar i tramitar les reserves en més de 90 cases de turisme rural, entre la localitat i els seus voltants. D’entre aquestes, catorze són propietat de l’empresa i s’ubiquen en Herbeset, Xiva i Ortells. A més, Cases de Morella tramita i informa sobre les reserves en hotels.

Per a entendre la importància d’aquest tipus de turisme per a Morella, cal assenyalar que un dels buscadors d’internet de referència a nivell nacional, Toprural.com, va situar al municipi en octau lloc de búsquedes durant l’any 2009.