Els comerços de Morella debateixen el Pla d’Acció Comercial


Etiquetes:


________________________
comarquesnord.cat, Morella
divendres, 21 de maig de 2010

Els comerciants de Morella van conéixer tots els detalls del Pla d’Acció Comercial (PAC) del municipi. Aquesta anàlisi és una iniciativa de l’Ajuntament de Morella, que ha impulsat la Conselleria de Comerç, a través de l’Oficina Comerç i Territori del Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana. Ahir, el director d’este organisme, Agustín Rovira i dos tècnics, David Forés i Gemma Valor, van exposar els detalls de l’estudi. Els comerciants van fer autocrítica i van aportar les seues propostes, a fi d’elaborar el document definitiu.

El PAC atorga un notable alt a la situació comercial detallista de la localitat. La puntuació s’ha determinat a través d’enquestes a consumidors, tant de la localitat, com de la comarca o turistes. L’alcalde de Morella, Ximo Puig, explica que “el Pla confirma la bona salut del nostre entramat comercial, però hem de continuar treballant per a millorar i oferir més qualitat, tant als ciutadans del municipi com als de la comarca o els nostres visitants”.

Una de les aportacions importants que s’extrauen del PAC és la necessitat de crear una Taula de Treball, per a posar en comú noves iniciatives. Aquesta serà una eïna en què es debatran i impulsaran accions per a dinamitzar i estimular la compra en el municipi. Per a Puig, “esta és una bona proposta que va en el camí de col•laboració iniciat permanent amb Assetmico”.

De les dades que s’extrauen del Pla, destaquen algunes com que un resident de Morella gasta un 64,2% del seu desembossament en el municipi. El tant per cent restant ho invertix en altres ciutats de la costa, com Vinaròs, Castelló o València. En total, la població resident de la localitat va generar més de 10,3 milions d’euros destinats a la compra en establiments comercials minoristes, uns 6,5 d’ells en Morella. El primer edil destaca que “hem de lluitar per oferir-li al ciutadà de Morella la millor oferta possible, perquè no s’hagen de desplaçar fins a les grans ciutadanes a comprar productes”. A més, Puig afegix que “la competència dels centres comercials de les grans ciutats està ahí i el que hem de fer és oferir un servici distint i de qualitat”.

Una vegada exposat el PAC, els distints empresaris que van assistir a la reunió informativa van fer una espècie de “braimstorming” sobre accions o campanyes que es poden realitzar per a estimular el consum. L’alcalde destaca que “no podem aventurar-nos a anunciar noves campanyes, però els empresaris sí que van posar idees damunt de la taula molt interessants per al futur”.

Del Pla també s’extrau que els empresaris es deuen conscienciar més de la incorporació a la web. En aquestos moments, molts d’ells tenen webs però pocs les han adscrit a la pàgina del Patronat de Turisme, www.morellaturistica.com. Els tècnics van destacar la importància de vincular el comerç a aquesta pàgina.

La metodologia seguida pel PAC ha consistit en l’estudi de l’activitat econòmica del municipi, a través de dades extrets del volum de negoci, enquestes en la localitat i en la resta de la comarca, entrevistes o anàlisi dels espais comercials urbans.

Ximo Puig conclou que “el Pla per a què puga ser conegut per tots els empresaris estarà penjat en la pàgina web oficial del municipi, en els pròxims dies”.

Morella en dades
Morella compta amb 75 establiments comercials minoristes que oferixen els seus serveis en una superfície comercial de 3833 metres quadrats. Això vol dir que el 49,4% de les activitats comercials són minoristes. La localitat té una estructura comercial de 23,7 comerços per 1000 habitants, és a dir, una mitjana superior a la de la Comunitat que es situa en 14,9 establiments pel mateix nombre d’habitants. No obstant això, aquesta quantitat de comerços són menuts, ja que l’índex de superfície comercial es situa en 1,1 metres quadrats per habitant, 0,5 metres menys que la mitjana valenciana.

La localització comercial es troba, sobretot, en cinc carrers contigus: Juan Giner, Mare de Déu del Pilar, Segura Barreda, Marquesa Font el Sol i Blasco de Alagón, és a dir la línia recta que s’inicia en el carrer porticat i arriba fins Sant Miquel. En aquest carrer es situa el 77% de l’oferta comercial de Morella.

El 86,7% dels comerços minoristes censats pertanyen a l’Associació Empresarial Turística de Morella i Comarca (Assetmico), un percentatge molt superior a què s’obté del conjunt d’Espanya, un 33%.

Més informació: