Morella es promociona 2.0


Etiquetes:

______________________
comarquesnord.cat, Morella
dijous, 27 de maig de 2010

L’Ajuntament de Morella ha iniciat distintes promocions a través de xarxes socials. Els objectius són promocionar la localitat de forma efectiva en despesa zero i fer-ho a través de mitjans de participació ciutadana. Per això, s’han llançat campanyes en Facebook, fòrums o la web que escolta a la ciutadania, Ziudad.

Entre aquestes, la que més destaca és l’última. A través d’un acord de col·laboració amb els creadors de la web i l’Ajuntament, Morella es convertix en el destí d’un sorteig d’un viatge. El premi inclou una estada per a quatre persones en l’allotjament de turisme rural El Castell de Xiva, gestionada per Cases de Morella. D’aquesta manera, el municipi obté publicitat en la xarxa social, a cost zero i només es faria càrrec de les dietes.

Cal recordar, que Ziudad és una xarxa social en què un usuari crea un “zumbido” en el que formula una petició, una queixa o una proposta. Aleshores, és la gent la que valora si és important o no. Una vegada que el “zumbido” compta amb diversos suports, aquest és enviat de forma automàtica a l’Ajuntament, que té l’obligatorietat de contestar. El consistori morellà es va adherir fa un mes i mig a aquesta web i, des d’aleshores, ja s’han registrat onze “zumbidos”, dels quals el consistori ha hagut de contestar a quatre. El regidor de tecnologies de la informació, Ernesto Blanch, afirma que “l’objectiu d’aquesta promoció és premiar la participació dels ciutadans que faciliten la gestió municipal, perquè no sols els ciutadans de Morella poden optar al premi, sinó que tots els usuaris de la web poden fer-ho. L’edil afegix que “aquesta promoció està d’acord amb la nostra forma d’entendre el municipalisme”

A més, Blanch destacava el dia de la presentació que “les Administracions ens hem d’implicar per a potenciar estes iniciatives que creiem que estan imbricades dins del que nosaltres entenem com un canvi de model econòmic”. L’edil també explicava que “fins ara es rebien consultes per correu electrònic i moltes d’elles es tractaven en juntes de Govern. El que es pretén amb esta eïna és que este procés s’agilitze i que els ciutadans opinen amb el seu nom o de forma anònima, per a poder respondre a les seues inquietuds”.

A més d’aquesta iniciativa, l’Ajuntament ja està publicitant a través de Facebook o distints fòrums pròxims esdeveniments. Un exemple, és el Festival de música electrònica Moremix, que es celebrarà per primera vegada en la localitat els dies 4 i 5 de juny. Entre les últimes eïnes de promoció del consistori a un cost reduït, també destaca el repartiment de 10.000 punts de llibre turístics per distintes fires, llibreries, oficines de turisme o establiments de la Comunitat Valenciana, Aragó o Catalunya. Blanch conclou que “en esta època d’austeritat, hem de continuar realitzant activitats en el municipi o promocions però d’una forma més eficient”.

Més informació: