Colomer aposta per fòrmules mixtes i creatives per al desenvolupament turístic de Castelló


______________________________________________________
comarquesnord.cat, Peníscola
divendres, 18 de juny de 2010

El secretari general del PSPV-PSOE de la província de Castelló i portaveu socialista en la diputació, Francesc Colomer, ha destacat l’encert d’impulsar els ens mixts amb capital públic-privat per a determinar l’estratègia turística tant municipal com provincial. Aquesta ha estat una de les conclusions plantejades en la taula de treball que, sobre turisme, ha celebrar el PSPV-PSOE de la província a Peníscola, en la qual també van participar l’alcalde de Morella i portaveu adjunt del grup parlamentari socialista, Ximo Puig; el responsable de turisme de la direcció provincial del partit, Emili Obiol, i la secretària de Turisme de l’agrupació local de Peníscola, Pilar Diago.

Colomer va destacar el positiu balanç que han realitzat els empresaris de Benicàssim, primer municipi que ha donat el pas a apostar per un ens mixt d’aquestes característiques en el qual “els empresaris són els quals prenen la batuta i determinen l’estratègia turística a seguir en el municipi”. Colomer aposta per aquest tipus de fórmules “innovadores, creatives i modernes que deixen arrere l’obsoleta estructura del patronat, que superen les estructures clàssiques amb el temps s’ha mostrat inadequades d’atendre les demandes d’un sector turístic cada vegada més exigent”.

En aquest sentit, ha recordat que “el turisme de sol i platja no és suficient”. El líder socialista considera que “és el moment d’obrir noves possibilitats, innovació, gestió, del talent, noves fórmules per a comercialitzar nous productes per a projectar-nos millor”. I per aquest motiu, el PSPV-PSOE ha presentat un document “per a reciclar-nos i situar la competitivitat com eix bàsic; fer les coses que sabem fer per a vendre més que els altres; en això que som especialistes”.

Per a Colomer, “en el món global qui no és original no és ningú. Qui no jugue a vendre coses noves i si no sumim valor als nostres productes, no serem ningú. No n’hi ha prou amb el sol i platja convencional, és necessari generar productes alternatius, perquè aportem patrimoni, cultura, medi ambient, gastronomia, intangibles que en altres llocs no aporten, i per això hem d’apostar per l’originalitat i això només ho podrem fer si hi ha voluntat de diàleg, consens i de concertar entre tots els quals formen part del que es diu indústria turística”. Colomer va recordar les paraules de l’exministre de Turisme, Javier Gómez Navarro qui deia que en una setmana de vacances un turista pot consumir una cistella de cent productes o serveis turístics, des del taxi, hotel, farmàcia, perfumería, platja, llogar una hamaca fins a una funció teatral, “i per tant, ha d’haver una gran aliança entre el públic, places netes, trama urbana, espai estàticament cuidat, i el privat per a fer possible que el resultat final siga seductor, competitiu i diferent”.El portaveu socialista ha apostat per “entendre el turisme com una fàbrica d’emocions, perquè la gent ja no pregunta on has estat, sinó què has fet i per a emocionar hem d’aplicar-nos per a gestionar bé el talent, perquè les nostres destinacions siguen més competitius”.

El secretari general socialista va dedicar una part de la seua intervenció ha fer balanç dels 15 anys de gestió del PP en la Generalitat i en la diputació, “on hem escoltat sempre les mateixes cançons, innombrables camps de golf i un parc temàtic que costaria 400 milions d’euros, però la realitat és que aquests anys han estat per a Castelló un llarg desert sense cap estratègia turística que pose en valor les nostres possibilitats”. Per aquests motius, ha recordat que ha mantingut reunions amb sectors i subsectores turístics i el balanç és que “parlant la gent s’entén, ganes tenim, oportunitats, totes, i hi ha molts empresaris, emprenedors amb ganes de dibuixar un nou horitzó, a pesar de la conselleria de Turisme, que acaba a Almenara, igual que la Generalitat, que té oblidada a la província de Castelló amb el beneplàcit i l’aplaudiment dels dirigents del PP d’aquesta província”.

Colomer va recordar que el PP “només ha tingut en ment un model, el de la rajola, i presumia de crear tres vegades més ocupació que Alemanya, Gran Bretanya i França junts, però amagaven que això era perquè també s’estaven construint tres vegades més habitatges”. Aquest “fràgil model ha fet que en tres anys, la Comunitat Valenciana i particularment la província de Castelló haja passat de la plena ocupació, a les taxes d’atur més altes”. Per això, ha recordat que si la Generalitat i la diputació “hagueren fet els seus deures en lloc de vendre fum, la situació de la província de Castelló seria molt distinta, amb un sector turístic molt més sòlid que hauria permès afrontar la crisi amb força”.

Aquest nou debat sectorial s’emmarca dins de les jornades que el PSPV està celebrant durant aquests mesos com continuació de les conclusions de la Primera Convenció Política que va tenir lloc el passat mes de desembre sobre Idees i Propostes per a la província, sota el lema Castelló, visió de futur. Per la seua banda, el responsable de la secretària d’Idees, Programes i Formació de la direcció provincial, Josep Gisbert, ha assenyalat que aquesta nova taula de treball es converteix en la setena jornada temàtica després de celebrar ja els debats relatius al tema de residus, i que va tenir lloc en Vall d’Uixó, el de dependència que es va desenvolupar a Borriana, el de sanitat a Castelló, la jornada de cultura i patrimoni que va tenir lloc a Morella, la d’indústria i innovació que va tenir lloc en la localitat de Ribesalbes, i la qual va ocupar el tema d’urbanisme en habitatge a Castelló

Més informació: | | | |