Foment desbloqueja el Port de Querol amb la publicació del projecte al BOE



comarquesnord.cat, Madrid
dimarts, 21 de setembre de 2010

El Ministeri de Foment ha aprovat provisionalment el tram de la Nacional 232 entre el Pont de la Bota i la zona de La Torreta amb el que es salvarà el conflictiu Port de Querol, un dels principals obstacles que han fet que la remodelació completa de la nacional s’hage allargat durant quasi dos dècades. El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) publicava aquest dissabte l’aprovació del projecte de vuit quilòmetres i mig, el que suposa un avanç considerable en un projecte llargament aplaçat per les diferents administracions.

Ara el projecte ha d’estar exposat a la informació pública durant 30 dies i, posteriorment, s’ha d’aprovar la declaració d’impacte ambiental i la licitació dels projectes constructius i les obres. Aquells interessats en conèixer el projecte, ho poden fer a la unitat de carreteres de l’Estat a Castelló, situada a la Ronda Mijares o als consistoris de Morella i Vallibona. Aquest nou traçat de la nacional 232 transcorre en línia recta i deixarà en el record les famoses i perilloses “curves de Vallivana”, el que s’aconseguirà amb viaductes i falsos túnels per tal de respectar al màxim el paratge per on transcorre.

La falta de pressupost per tal de continuar treballant en el projecte és un dels principals inconvenients. El portaveu popular morellà Guillermo Sangüesa ha declarat a la premsa autonòmica que “tal i com estan les coses i els retalls del Ministeri, aquest projecte es quedarà en l’aire, com la resta de trams”, en un projecte que asseguren estar “reivindicant des de 1995”. Un altre dels projectes que s’ha quedat aturat pels retalls de Foment és la conversió en autovia d’aquesta carretera, que passaria a ser l’A-68.

Segons ha informat l’alcalde de Morella, Ximo Puig, des de l’ajuntament s’ha fet un primer anàlisi del projecte el qual creuen que és correcte, en el pròxim ple la formació socialista presentarà la seva conformitat i el seu recolzament.

“Una bona notícia”
Puig, manifesta que aquesta és una bona noticia, “ja que aquest tram és un dels principals problemes que hi ha de comunicació entre la Comunitat Valenciana i la comunitat d’Aragó”. “És un pas més per tal de superar el problema que tenim amb les carreteres. És un projecte que ha costat molts d’anys portar-lo endavant, el tràmits van començar fa deu anys”.

Des de l’ajuntament es manifesta certa satisfacció ja que els tràmits avancen i més en una època en la que moltes obres que estaven començades han sigut parades pel retall econòmic, com és el del tram dels Ràfels a La Pobla d’Alcolea; tram que comunica la província de Terol amb la província de Castelló. Front aquesta situació, Puig, manifesta que “aquest és un altre dels trams que és problemàtic a l’hora de comunicar les dos comunitats i que és una obra que té caràcter d’urgència”.

El pressupost total serà d’uns 50.000.000 d’euros i el plaç d’execució serà aproximadament de dos anys des de la data de començament.

El següent tram, que va de la Torreta fins a Morella, ha de superar encara diverses modificacions donat a que la Generalitat Valenciana ha canviat les zones d’especial protecció de les aus (ZEPA) el que ha retrasat encara més el tram final de la carretera. Cal recordar que, per tal de poder tirar endavant el projecte amb major facilitat, es va dividir el traçat total en diverses zones sobre les que s’ha anat treballant de forma independent.

Més informació: | | | | | |