Turisme forma al personal de Tourist Info per conèixer l’opinió dels visitants


Etiquetes: ,


comarquesnord.cat, València
dimecres, 29 de setembre de 2010

La Conselleria de Turisme està realitzant tres cursos dirigits al personal de les oficines Tourist Info, dedicats a optimitzar l’explotació i interpretació de les dades estadístiques procedents de l’Enquesta de Satisfacció del Client de la Xarxa Tourist Info, amb la finalitat de dotar a les oficines, a les administracions turístiques locals i al propi sector de millors instruments per a l’avaluació i planificació dels serveis.

Cal destacar que les enquestes que es realitzen en les oficines Tourist Info són una eina fonamental per a conèixer el perfil del turista que visita les oficines de la Xarxa i l’opinió que el visitant té sobre el servei prestat en la pròpia oficina.

Amb aquests cursos la Conselleria de Turisme pretén dotar als informadors turístics dels coneixements necessaris per a explotar i interpretar les dades llançades per l’Enquesta Turística, així com per a l’elaboració d’un informe de resultats de la seua oficina. Aquests cursos, que van començar a impartir-se el passat 21 de setembre i s’estendran fins al pròxim dia 30, se celebren en els CDT de València, Alacant i Castelló, i consten de dues jornades formatives de sis hores de durada cadascuna d’elles.

L’Enquesta de Satisfacció del Client de la Xarxa Tourist Info, que acaba de tancar al setembre la seua catorzena edició, és una eina fonamental per a conèixer el perfil del turista que visita les oficines de la Xarxa Tourist Info i l’opinió que el client té sobre el servei prestat.

D’altra banda, per als sistemes de gestió de la qualitat, implantats ja en 34 oficines Tourist Info, el mesurament i l’anàlisi de la satisfacció del client turístic cobra una especial rellevància com a eina per a la millora contínua del servei prestat. Cal ressaltar que la Conselleria de Turisme assumeix entre els seus objectius prioritaris la qualificació professional dels recursos humans implicats en la prestació directa de serveis al turista, i especialment dels informadors de les oficines Tourist Info, com a factor fonamental de la qualitat i competitivitat de les nostres destinacions.

La Xarxa Tourist Info
La Conselleria de Turisme coordina la Xarxa Tourist Info basant-se en una imatge corporativa de qualitat implantada en tota la Comunitat Valenciana, en sistemes de treball i materials homogenis per a totes les oficines i en l’assistència tècnica i qualificació professional dels més de 400 informadors que atenen el servei.

En l’actualitat són 194 les oficines integrades en aquesta important Xarxa de serveis postvenda i el conjunt d’oficines atén prop de 4 milions de consultes turístiques en destinació al llarg de l’any.

Els informadors turístics reben als nostres visitants assessorant-los i informant-los sobre l’àmplia oferta cultural, esportiva, natural, d’oci i activitats turístiques de les nostres destinacions. La qualitat del servei, i la calidesa en l’atenció, resulten decisius per a facilitar una experiència satisfactòria pel que fa a l’estada i mantenir els nivells de fidelització del client turístic de la Comunitat Valenciana.

Més informació: |