Foment impulsa l’A-68 entre Fuentes de Ebro i les ventes de Valdealgorfa


comarquesnord.cat, Madrid
» dilluns, 15 de novembre de 2010

Lo Ministeri de Foment ha avançat en la tramitació de l’Estudi Informatiu de l’Autovia A-68 entre Valdealgorfa i Fuentes de Ebro després de remetre al Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí l’expedient d’informació pública, perquè pugui formular la preceptiva d’Impacte Ambiental prèvia a l’aprovació definitiva de l’Estudi Informatiu. La autovia A-68 constituirà l’alternativa a la carretera N-232 i millorarà les connexions de Saragossa amb lo Matarranya i els Ports, i supose un pas més per a disminuir los temps de viatge entre Saragossa i Vinaròs.

Amb data 9 de juliol de 2009, Foment va resoldre aprovar l’Estudi Informatiu del tram Fuentes de Ebro – Valdealgorfa de l’autovia A-68 i el seu Estudi d’Impacte Ambiental, recomanant com a opció a desenvolupar la denominada l’alternativa que transcorre pel nord d’Alcanyís al seu pas per esta població i al sud de la N-232 entre l’encreuament del rierol del Regallo i les proximitats d’Híjar. Després de l’aprovació se va iniciar lo procés d’Informació Pública de l’estudi informatiu mitjançant la seua publicació al BOE.

Una vegada acabat lo procés d’Informació Pública i estudiades les al·legacions presentades, la Direcció General de Carreteres va constatar que gran part de les mateixes feien referència al pas del traçat seleccionat per una zona de regadiu al nord de la localitat d’Alcanyís. Com a conseqüència d’això, lo Ministeri de Foment ha decidit buscar la millor alternativa possible desplaçant l’enllaç 3 cap a la zona d’eixida d’este vial de la N-211 a Casp, i analitzant lo seu enlairament de la connexió de la N-232 (Venda de la Panolla) amb l’autovia.

Per tot això, i després de l’anàlisi de les al·legacions s’ha incorporat a l’expedient l’esmentada modificació, amb un traçat alternatiu desplaçat uns 400 metres des d’uns dos quilòmetres a l’est de
l’encreuament amb la carretera N-211 al nord d’Alcanyís fins a l’enllaç plantejat al nord de la ciutat del motor. Lo nou traçat travesse un terreny orogràficament més complicat, però geotècnicament més adequat, reduint de forma dràstica l’afecció al regadiu i amb canvis no determinants en la resta de variables.

Més informació: | |