Els jóvens del Matarranya diagnostiquen la seua comarca



comarquesnord.cat, Matarranya
» dimecres, 14 de desembre de 2011

Diversos jóvens dels pobles del Matarranya van participar el passat 26 de novembre en la primera sessió d’un projecte promogut pel Consell Nacional de la Juventud de Aragón (CNJA) i que es basa en fer un profund diagnòstic per conèixer les mancances del territori. En aquesta primera sessió hi van participar a la vora de vuit jóvens, i en ella hi van aparèixer preocupacions latents en els jóvens com són la formació d’adults, la limitació de Formació Professional, les dificultats i ‘handicaps’ en matèria de treball i ocupació, les possibilitats d’oci al Matarranya i la manca de presència del català a la formació i les escoles com a ferramenta formativa i curricular per al present i el futur.

Aquesta primera sessió es va desenvolupar a les instal·lacions de la Comarca del Matarranya i va consistir en unes taules de treball per grups on es van establir els principals paràmetres i dificultats que troben els jóvens als seus pobles. Alguns d’ells són prou interessants, com ara la necessitat de tindre cotxe propi per assegurar-se un lloc de treball, la limitació i l’atractiu dels llocs de treball, la manca de serveis o instal·lacions esportives als pobles més menuts o la gairebé manca d’oci nocturn i alternatiu al seu territori. Al llarg de les pròximes setmanes, els jóvens del Matarranya continuaran trobant-se per dur a terme aquest projecte.

En concret, hi haurà dos sessions més, l’última d’elles centrada en una taula de treball on també hi seran presents els polítics i tècnics de joventut, amb l’objectiu d’exposar el diagnòstic que han fet de la seua comarca, com es poden corregir i quines accions concretes es poden promoure. La pròxima trobada serà el 7 de gener de 2012, on els jóvens del Matarranya seguiran treballant en aquest curiós diagnòstic que ja s’ha desenvolupat en altres comarques de l’Aragó. A través d’aquesta iniciativa es pretén promoure la participació activa dels jóvens i crear espais d’inclusió i protagonisme, així com millorar els sistemes de suport i fomentar la creativitat.