Spain Jamon Origin S.A. centrarà esforços en lo mercat europeu i els països emergents


Etiquetes: ,



comarquesnord.cat, Teruel
» divendres, 23 de desembre de 2011

L’entitat Spain Jamon Origin S.A., constituïda per Caja Rural de Teruel, Agroalimentaria de Teruel, lo Grupo Arcoiris, Corporación Agroalimentaria del Jiloca, Servijamon, CibiJuan y Jamones Airesano, ha començat a treballar en la internacionalització del Pernil DO de Teruel durant este mes de desembre. De fet, des de l’entitat van destacar que “ja ha estat escollida la persona que portarà la gerència”, un treballador especialitzat en lo comerç exterior. La seua ubicació física estarà a Teruel, tot i que es mourà força pel territori.

De fet, Spain Jamon Origin S.A. ja ha entrat pernil fresc per tindre’l curat en 18 mesos, i a partir d’ara es comptarà amb un stock per a posar-se a treballar. L’objectiu principal que s’ha marcat l’entitat és aconseguir obrir mercat per al pernil fora d’Espanya. De fet, segons van explicar des de la companyia, “tenim l’esperança de poder obrir nous mercats” perquè “lo que està clar es que los productes internacionalitzats estan patint molt menys que aquells que sol treballen en comerç interior”.

Pel que fa als mercats potencials, l’empresa té previst centrar-se en Europa, ja que “Alemanya és un bon consumidor. També ho són lo Regne Unit i França”. Des de l’entitat van subratllar que “s’ha de tindre en compte que ara mateix mos tenen avantatge els italians amb lo pernil de Parma”, que porten molts anys de comercialització i tenen los canals i la distribució assentats. A més, tot i que els primers passos de Spain Jamon Origin se centren en la Unió Europea, la companyia no es pose límits i també aposte per països emergents com Brasil o Xile.

Pel que fa a una economia i un país potencial com és la Xina, un consumidor a més on molts productors tenen posades les seues esperances d’internacionalització, des de Spain Jamon Origin van recordar que la Xina és importador de productes de triperia com caps, cua o potes, mentre que el pernil no és un producte de primera fila. Tot i això, lo pernil de Terol haurie de ser, en un futur, “una cultura que ens hem de guanyar”, qualificant-se a més de l’assignatura pendent amb la que s’ha de treballar.

Més informació: |