El Matarranya, comarca puntera en difusió i innovació turística

comarquesnord.cat . Calataiud . divendres, 1 de juny de 2012 .
Etiquetes: ,

La Comarca del Matarranya, mitjançant el seu president i de la tècnic de Turisme, va participar dijous en una trobada entre tècnics i representants comarcals a Calataiud. L’objectiu, intercanviar experiències i projectes en matèria turística i analitzar el futur del turisme a Aragó, així com el paper que han d’exercir les diferents administracions (comarques, diputacions i administració central) en aquesta matèria.

La Comarca del Matarranya va ser escollida per representar els territoris amb projectes innovadors en turisme, exposant les accions més destacades que s’estan duent a terme i la forma de treball que es desenvolupa, amb la col·laboració interdepartamental i el treball conjunt amb tots els sectors productius del Matarranya. Es va fer especial èmfasi en la necessitat de que tots los agents del territori treballon units i en cooperació, per aconseguir que, no només el sector turístic, sinó tots, es veuen beneficiats.

Entre altres projectes, es va parlar de l’aposta de la Comarca per les noves tecnologies de la comunicació i la presència del Matarranya en les xarxes socials, unes eines que permeten informar i interactuar amb milers d’usuaris. D’altra banda, i seguint amb l’aposta per la cooperació entre sectors, es va destacar la importància d’un altre dels projectes, com és la ‘Marca de Qualitat Territorial’, una iniciativa de cooperació d’àmbit europeu.

La Comarca del Matarranya (que ha estat pionera en desenvolupar aquest projecte a Aragó) va mantindre ahir una reunió amb el director general de Desenvolupament Rural del Govern d’Aragó juntament amb cinc grups Leader de la Comunitat Autònoma que estan treballant també en la ‘marca de qualitat’, per tal d’informar sobre l’evolució d’aquest projecte i els principals resultats obtinguts.

La ‘marca de qualitat’ és un distintiu dissenyat específicament per a aquells productes i serveis de les zones rurals, estretament vinculats al territori, que certifica la millora contínua empresarial en termes de qualitat social, ambiental i econòmica. D’aquesta manera, es pretén generar un valor afegit als productes rurals, introduint aspectes nous no representats per altres marques, com el compromís amb el territori i la responsabilitat social empresarial.

Més informació: |