El Ministeri de Medi Ambient aprova la declaració d’impacte ambiental de la N-232 al tram de les corbes de Vallivana

comarquesnord.cat . Madrid . dilluns, 4 de juny de 2012 .
Etiquetes: , ,

El Ministeri de Medi ambient ha donat llum verda al projecte de la N-232 entre el Barranc de la Bota i la masia de la Torreta amb el qual s’evitaran les corbes del Port de Querol en el terme de Morella. La publicació en el BOE de la declaració d’impacte mediambiental favorable acosta més la realització d’aquest tram de condicionament entre els punts quilomètrics 46,300 a 56,900 de la carretera.

En l’informe, el Ministeri aposta per l’alternativa 2B del futur traçat que transcorre en general pel marge esquerre fins a l’Alt de Querol i pel marge dret en eixir del mateix. Es rebutja la primera opció que pràcticament coincidia en la seua projecció amb l’actual recorregut.

L’escollida resultarà més cara però suposa “una millora global dels aspectes mediambientals, ja que l’afecció global al mitjà és inferior que la primera opció”. 
Aquest pas era necessari per a avançar en aquest pla que actualment es troba paralitzat i de moment no té previsió d’executar-se.

L’alcalde de Morella, Ximo Puig, assenyalava que és “una molt bona notícia perquè fa més clar el camí per a que aquesta obra fonamental puga ser licitada”. Puig, que abandonarà l’alcaldia a finals de mes, lluitarà per l’execució des de la seua condició de diputat Nacional “en aquests moments el tram no té consignació pressupostària, per la qual cosa ara prompte quan es debatran els Pressupostos 2013 cal intentar que ara que ja és possible es tire endavant a pesar que seran comptes limitats i amb dificultats, però ha de ser una prioritat en carreteres”. Un projecte que té una història de 12 anys “haguera hagut d’adjudicar-se molt abans” indicava l’encara primer edil.

El Govern informava la setmana passada que no podien donar “amb rigor” una data de finalització de les actuacions previstes, en resposta a la pregunta del diputat Chesús Yuste de Izquierda Plural que es va interessar pel tema. 
L’actuació permetrà resoldre les “importants deficiències” com assenyala la Direcció general de Carreteres del Ministeri de Foment “de traçat i plataforma, a més de les 68 corbes de traçat inadequat que impedeixen un accés adequat a zones turístiques com Vinaròs, Benicarló, Peníscola, Alcossebre, Orpesa i Benicàssim i dificulta l’enllaç de la indústria castellonenca amb Aragó i nord peninsular i viceversa”. El nou traçat de la nacional 232 transcorrerà en línia recta, desapareixent les conegudes ‘Corbes de Vallivana’.

Després de la millora, es preveu que la velocitat que es posarà agafar durant aquest tram serà de 80-100 quilòmetres hora. El projecte minimitzarà l’afecció a l’entorn mitjançant la construcció de nou viaductes, un fals túnel i un altre túnel en mina. El pressupost previst de l’obra, que suposa una millora global dels aspectes de seguretat vial i que aprofita la carretera actual com a camí de servei a totes les finques, masies i explotacions existents sense haver d’obrir nous camins i desviaments provisionals, és de 52 milions d’euros.

Més informació: | |