L’Hotel El Sitjar i Mas de Flandí organitzen un curs de tast d’olis

comarquesnord.cat . Calaceit . dijous, 12 de juliol de 2012 .
Etiquetes: ,

Les instal·lacions de l’Hotel El Sitjar de Calaceit van acollir el dijous 12 de juliol un curs de tast d’olis orientat als restauradors del territori. L’encarregat de dur a terme aquest curs de tast va ser el propietari del Mas de Flandí, Eduard Susanna, qui va explicar que al llarg d’aquest curset es van presentar tres olis. A la vegada, va afegir que sobretot “fem dos olis. Un de collita primerenca, que és d’oliva recollida a primers de novembre i que dóna uns olis més intensos”, i un altre “que fem d’oliva de desembre, el clàssic del Matarranya”.

Pel que fa al tast dels olis, Susanna va recordar que “encara fa falta molta pedagogia. I què cal buscar en un tast? Sobretot, aromes i sabors”. Susanna va afegir que el primer que cal buscar “són les aromes. Amb olis primerencs, sobretot la intensitat de les aromes, que és el que ens aporten els olis”. També és molt important el maridatge, “la simbiosi amb els diferents productes”. I no oblidar que “l’oli és un producte molt saludable, cal contemplar-lo com un gran amic. I per això està en la dieta mediterrània”.

El responsable del Mas de Flandí va explicar que “el principal patrimoni que tenim és el paisatge del Matarranya, i amb això seduïm. Això ho hem d’aprofitar. Tenim productes, tenim oli, tenim vins…” Susanna va afegir que “tenim molt en comú amb el vi. El vi és un producte elaborat a partir d’una fruita, el recollim, busquem un estat sanitari i el fermentem per fer un vi que reflecteixi les característiques del territori. Amb l’oli passa el mateix, però sense fermentació. Intentem recollir les olives en estat òptim, que agafin totes les aromes i perfums de la terra i que això s’acabi traslladant a l’ampolla d’oli”.

El mateix Eduard Susanna va explicar que Mas de Flandí “treballem molt a fons, buscant una xarxa de distribució per tot el món, i ara hem començat pels Estats Units, Anglaterra, França, els Països Escandinaus, i la segona part serà el Japó, la Xina, el Brasil… tots els mercats que tenen un potencial molt important”. Susanna va detallar els avantatges de la venda per internet, ja que “tot i que no és una venda fàcil, un cop ho han descobert el món de la venda on-line ajuda molt”.

Més informació: |