La Diputació comença al setembre la implantació de la Seu Electrònica en 40 ajuntaments de la província

comarquesnord.cat . Castelló . divendres, 31 d'agost de 2012 .
Etiquetes: , ,

La Diputació de Castelló, a través del Servei d’Assessorament a Municipis (SEPAM), començarà al setembre el projecte d’implantació de la Seu Electrònica en 40 ajuntaments de la província sense cap cost per a aquests. La iniciativa comença després de corroborar el seu excel·lent funcionament en la prova pilot a Castellfort, i els següents assajos a Cinctorres i La Mata de Morella.

El diputat delegat del SEPAM, José Luís Jarque, ha destacat que “des de la Diputació estem realitzant un important esforç perquè tots els ajuntaments amb aquesta Seu Electrònica pugui adquirir una major i millor comunicació entre els veïns i l’administració. En la corporació provincial encapçalada pel nostre president, Javier Moliner, estem treballant per millorar tots els dies els serveis que els ajuntaments donen als seus habitants a través, especialment, en les facilitats que per al ciutadà suposen les noves tecnologies”

El projecte s’emmarca dins de l’objectiu de la Diputació Provincial de reduir tant la càrrega administrativa, com l’eliminació de duplicitats i ampliació de l’eficiència de la prestació de servei en benefici de l’els ajuntaments i, per tant, dels seus ciutadans. En aquesta línia, Javier Moliner ja va anunciar en el mes de juny la creació d’un nou sistema informàtic amb el qual millorar el servei telemàtic de recaptació municipal, amb una inversió de 800.000 euros.

De les 40 seus, tres ja estan en marxa i 19 seran instal·lades en breu ja que han superat l’empleno dels tres requisits sol·licitats per part de l’administració provincial. En primer lloc, han de tenir una oficina virtual en funcionament; en segon, una ordenança d’administració electrònica aprovada definitivament; i, finalment, haver realitzat una autorització a la Diputació per a la sol·licitud i custòdia dels certificats de seu electrònica i de segell d’òrgan en l’Agència de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV). Els altres 18 municipis ja estan en fase de valoració de compliment de requisits i s’espera siguin engegats en els propers mesos.

Cal destacar que el SEPAM, dependent de la Diputació Provincial, porta exercint des de la seva creació una gran labor entorn de la millora d’assistència dels municipis en matèria jurídica, econòmica i tècnica amb la consegüent millora de l’eficiència en la prestació dels mateixos als ciutadans, amb un total de més de 12.000 assistències en l’últim any.

Més informació: | |