El màrqueting personal, protagonista en l’inici de les IV Jornades de Foment del Treball

comarquesnord.cat . Matarranya . dimecres, 24 d'octubre de 2012 .
Etiquetes: ,

El passat dimecres 17 d’octubre van començar les IV Jornades de Foment del Treball per a jóvens al medi rural organitzades pel Departament de Joventut de la Comarca del Matarranya. La primera sessió de la iniciativa, desenvolupada de José Antonio Ruiz, emprenedor i fundador de Emoziona, va anar dirigida al màrqueting personal. D’aquesta manera, la vintena d’assistents, alguns d’ells interessats en el treball aliè i altres en projectes d’emprenedoria, es van reunir a la sala de plens del consell comarcal on van conèixer el concepte de màrqueting personal, les fórmules per a desenvolupar-lo i també van reflexionar sobre les marques personals, entre altres temes.

Les IV Jornades de Foment del Treball per a jóvens al medi rural, que enguany estan dedicades al món de l’emprenedoria i a l’auto-treball, van començar el passat dimecres. Durant aquestes primeres hores de formació, els assistents van analitzar aquest concepte tant important en el món laboral actual. “El màrqueting personal és el mateix que l’empresarial. Fent un símil, podem dir que de la mateixa forma que a nivell d’empresa parlem de posada en valor d’una companyia i els seus productes, a nivell personal és el mateix. És a dir, és posar en valor totes les ferramentes que tenim al nostre abast per a ser capaços de vendre’ns com a treballadors o emprenedors”, va explicar Ruiz.

Durant la jornada, els assistents també van reflexionar sobre l’emprenedoria a Espanya i sobre la visió que existeix actualment. D’aquesta manera, el fundador de Emoziona va manifestar que “aquí, quan parlem d’emprendre una cosa sempre ens ve al cap la paraula fracàs i això és una cosa que tenim que començar a trencar perquè el primer pas per a fer una cosa és fracassar. El fracàs ens serveix per a aprendre i això ens ha de fer perdre la por”.

Finalment, i com a resum d’aquestes primeres hores de les jornades, Ruiz va explicar que “per a iniciar un projecte s’ha de ser optimista, tindre il·lusió, saber vendre’ns (és a dir, fer un bon màrqueting personal) i sobretot, ser excel·lent. Si fas les coses bé, les coses et podran anar bé o malament, però si les fas malament o de manera mediocre, actualment segur que t’anirà malament”.

Més informació: |