L’Ajuntament de Morella garantirà el servei de Teleassistència fent-se càrrec del seu cost al 2013

comarquesnord.cat . Morella . dimarts, 18 de desembre de 2012 .
Etiquetes: ,

L’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, la regidora de benestar social, Malú Blasco, i membres de la Creu Roja provincial i comarcal es van reunir ahir amb els usuaris del servei de Teleassistència de la localitat dels Ports. L’objectiu era traslladar-los informació del servei i garantir-los que es continuarà prestant, gràcies al conveni que firmarà el consistori amb esta ONG. Així, se soluciona el problema generat, després de la negativa de la Generalitat i de la Diputació de continuar apostant per este servei.

El primer edil morellà, Rhamsés Ripollés, afirmava que “la Teleassistència és un servei molt important per a les persones majors de la ciutat i, per això, creiem que la Generalitat i la Diputació no ho haurien de deixar de costat, tal com han plantejat”. En este sentit, l’alcalde assegurava que “una vegada més, l’Ajuntament estarà on no estan ni la Generalitat ni la Diputació i farà un esforç important per mantindre la Teleasistencia i potenciar-la”. En la trobada mantinguda anit amb els usuaris, també es va explicar que es donarà servei a 25 usuaris, cobrint-se a tots els actuals i afegint algunes persones que estan en llista d’espera des de fa més de dos anys.

Cal recordar que la Generalitat ha renunciat a aportar la part que li corresponia per a garantir este servei i que la Diputació ha anunciat que no suplirà esta inversió, tal com han fet les administracions provincials de València o Alacant. A canvi, la Diputació de Castelló pretén substituir este servei pel de Teleajuda. Éste consistix en un avís a uns familiars en un cas d’urgència, mentres que la teleassistència és un servei de proximitat gestionat per Creu Roja, en el que els seus voluntaris a més d’esta funció de socors, també estan en contacte continu amb els majors i prevenen d’altres riscos. La regidora Malú Blasco també assenyala que “en estos moments de crisi, la prioritat de les administracions hauria de ser la protecció als més dèbils i no plantejar l’eliminació del servei o el copagament”. Per això, dóna el seu suport “al servei integrat que presta la Creu Roja i no a la solució que planteja la Diputació i que és un servei senzill i, que desatendria molts usuaris durant una nova valoració”. Si l’administració provincial ha de tornar a valorar els pacients per a prestar el servei de teleajuda, els beneficiaris actuals es quedarien entre dos mesos i mig i un any i mig sense disfrutar d’este servei.

En la reunió, molts usuaris també van mostrar una certa sorpresa perquè no han sigut informats, ni per la Generalitat ni per la Diputació, de la finalització d’este servei. Per això, Blasco critica “la desinformació a tots els nivells que existix sobre l’eliminació d’este servei per part de la Diputació i la Generalitat”. I conclou que “ens haguera agradat sentir-nos recolzats pel Partit Popular de Morella en estes reivindicacions i que també hagueren recolzat als usuaris de Teleassistència de la localitat, exigint a la Diputació i la Generalitat continuar amb este servei bàsic per als majors, però van preferir situar-se al costat d’altres administracions”.

Més informació: |