Un tram de la N-232 al seu pas per Morella, l’únic “blanc” de la província

comarquesnord.cat . Morella . dimarts, 26 de març de 2013 .
Etiquetes: , ,

La Fundació Mapfre ha desenvolupat un pioner estudi sobre els trams sense accidents mortals, els que ells denominen trams blancs. L’objecte de l’anàlisi han estat les principals vies de comunicació d’Espanya, en este cas, a la xarxa de Carreteres de l’Estat: autopistes, radials, autovies i carreteres nacionals. L’informe, realitzat per l’Institut de Seguretat Vial, es concentra en el període 2006-2010 i deixa la curiositat que a la província de Castelló, l’únic tram blanc es troba a la nostra comarca, a la N-232 molt prop de Morella. Concretament, entre els punts quilomètrics 33,5, abans d’aplegar a Vallivana direcció la capital dels Ports, i fins el quilòmetre 61,1, molt prop de l’accés al Polígon Industrial Les Casetes.

Els trams blancs són aquells de més de 25 quilòmetres en els que no s’han registrat sinistres mortals en, al menys, cinc anys consecutius. Volen ser la contraposició dels punts negres que són els que concentren major nombre d’accidents amb morts.

A la bona notícia de que l’únic tram estiga ací, s’ha d’unir la mala, en el fet que la província està a la cua en trams de carretera sense accidents mortals.

A Espanya hi ha un total 6.200 quilòmetres lliures de víctimes mortals, sent Castella i Lleó, Castella la Manxa i Extremadura les que tenen major nombre de parts de carreteres sense morts. La Comunitat Valenciana està a la cua, tot i que València i Alacant tenen millors estadístiques que Castelló. Les pitjors són Madrid i Catalunya, però cal tenir en compte que són les que més volum de trànsit acumulen. Entre els titulars que deixa l’estudi, segons Mapfre, està que els trams de carretera sense accidents mortals es dupliquen en 10 anys. Prèviament havien realitzat dos informes, però el més complet és el darrer que han presentat.

Entre els factors que s’han estudiat, destaquen l’equipament de la via, l’estat de conservació, el tipus de terreny, la intensitat mitjana de circulació diària, el percentatge de vehicles pesants, la velocitat mitjana, l’índex de perillositat i el nombre d’accidents amb víctimes per quilòmetre.

Per a que una via obtinga una qualificació alta en seguretat vial és decisiu que tinga una baixa densitat de la circulació i unes bones infraestructures. Per augmentar-la, Mapfre proposa promoure la senyalització, tant vertical, com horitzontal, evitar la saturació de senyals en un tram curt, millorar la conservació del paviment i també la il·luminació nocturna. Amb esta investigació es pretén ajudar a dissenyar i gestionar carreteres més segures.

Més informació: | |