Marca, competències en turisme i allotjaments il·legals centren la trobada entre DGA, Comarca i empresaris

comarquesnord.cat . Vall-de-roures . dijous, 18 d'abril de 2013 .

La directora general de Turisme del Govern d’Aragó, Elena Allué va mantindre dimarts una trobada amb els consellers del Consell Comarcal i amb els empresaris turístics del territori en dos reunions diferenciades que van servir per a conèixer, de primera mà, les línies estratègiques en matèria de turisme que durà a terme el Govern d’Aragó. Entre altres, pretén reforçar la Llei de Turisme i promocionar la marca ‘Aragó’, encara que la resta d’administracions promocionaran els seus respectius territoris, la convocatòria de les ajudes a allotjaments turístics de PIME’s, accions presencials (fires) i no presencials, o la promoció concreta amb operadors turístics per a destinacions finals.

Reunió que els representants del Matarranya van valorar de forma molt positiva, ja que es van tractar temes de rellevància i importància al territori, com són Marca de Qualitat, competències en matèria turística i l’eradicació dels allotjaments il·legals. El president de la Comarca del Matarranya, Francisco Esteve, va dir que “la reunió feia temps que la teníem prevista. Cal agrair la visita d’Elena Allué, perquè ens ha comentat una mica les problemàtiques que hi ha en matèria turística i també com quedaran les competències”. De fet, serà el Govern d’Aragó l’encarregat de portar la matèria de promoció turística, “i les Comarques farem el paper que fèiem fins ara”.

. La il·legalitat perjudica la qualitat

A més, Esteve va recordar que en estes reunions “no cal parlar només d’allò que fem bé, sinó que s’han de tractar aquelles coses que fallen i que cal millorar. I també cal tractar les problemàtiques que tenim”. Es va parlar d’allotjaments il·legals. Des de la DGA “es va destacar que es faran esforços, i tant l’administració com el sector turístic ha recalcat esta problemàtica, que també ha arribat a esta Comarca”. Esteve va reiterar que “hem de treballar tots per a resoldre-ho, més encara si s’aposta pel turisme de qualitat”. De fet, i segons el propi president de la Comarca del Matarranya “és difícil competir i aconseguir la qualitat que defensem” si no s’eradica la xacra del turisme il·legal.

Per la seua banda, el president de l’Associació dels Empresaris del Matarranya, Javier Moragrega, va apuntar que la reunió va ser molt útil. “Útil en el sentit de que el Govern d’Aragó ens vingués a explicar el Pla d’Acció en turisme”. Segons Moragrega, des de la DGA “comencen a aproximar-se al territori, en el sentit de que tenim moltes coses que aportar”. I en relació a este aspecte, “és important crear sinergies. Com a empresaris que som, necessitem que l’autonomia ens considere micro-segments dins a Aragó, on el Matarranya és un micro-destí”. A la vegada, va alabar que es combatés els allotjaments il·legals i va remarcar el paper que està fent el territori en matèria turística.

. El paper de la Marca de Qualitat

En això, precisament, va voler incidir Javier Moragrega, que va recordar que “creiem que aquí s’està treballant bé. El sector ramader, l’agrícola i el turisme unim esforços per a desenvolupar-nos com a territori i Marca de Qualitat. I això és un pas important que s’hauria d’extrapolar a tot Aragó. Natres venem silenci, paisatge, gastronomia. Venem un territori únic que engloba la Marca Aragó i que ens diferencia. Per això considero que som un micro-segment dins del territori Aragó que es diu Matarranya. I no podem perdre mai esta identitat que hem construït durant 10 anys, que ha costat i que ha estat possible gràcies a les competències de la Comarca i la col·laboració públic-privada”.