Empresaris del Matarranya i Morella busquen fórmules de col·laboració de cara a les fires de setembre

comarquesnord.cat . Vall-de-roures . dimecres 15 de maig de 2013 .
Etiquetes: , ,

Les associacions del sector empresarial del Matarranya i de Morella continuen estretint llaços d’unió i buscant sinergies per a potenciar els seus territoris. A inicis del mes de maig, Vall-de-roures va ser un nou punt de trobada entre l’Associació d’Empresaris del Matarranya i Asetmico (Associació d’Empresaris Turístics de Morella i Comarca), on van buscar línies d’actuació i estratègies conjuntes. Una d’elles passa per aprofitar el circuit de fires de setembre d’estes dos comarques, com són la de Morella i la de Vall-de-roures, i fomentar la presència dels serveis i dels productes de la regió en estes cites.

Javier Moragrega, president dels Empresaris del Matarranya, va dir que “la trobada va anar molt bé. Morella i el Matarranya som dos territoris amb moltes coses en comú, i vam posar damunt de la taula un parell d’accions o tres per a treballar conjuntament”. El president dels empresaris del Matarranya va explicar que “hem pensat fer unes Jornades Gastronòmiques entre el Matarranya i Morella, que ve podria coincidir per al mes de setembre, rellançant la Fira de Morella i la Fira de Vall-de-roures”. Moragrega va afegir que “pot ser molt interessant que els productes de Morella tinguen presència a la nostra comarca per a la fira, i que els nostres productes estiguen presents a Morella durant la seua fira”.

El president dels empresaris va recordar que “tots sabem que la gent que visita Morella baixa al Matarranya i al revés. La distància que ens separa és nul·la i tenim un gran paral·lelisme entre tots dos”. Estes fórmules de col·laboració per a potenciar estos dos territoris serveixen, a la vegada, per a capejar la crisi. “Gràcies a la crisi econòmica”, va reconèixer Moragrega, “ara parlem més de col·laboració, encara que tradicionalment sempre hem tingut una relació comercial molt estreta entre Morella i el Matarranya”. El Matarranya porta uns anys creant destí, i segons el mateix Moragrega, “la fusió entre tots dos pot ser bona, beneficiant els territoris i també el comerç local”.

. Rutes gastronòmiques

Turisme, indústria agroalimentària i paisatge han creat al Matarranya un trinomi potent, encara que hi ha una quarta pota molt important. “Les persones que estan creant este paisatge, les empreses menudes que han apostat per un destí, són una base fonamental”, va apuntar el president dels empresaris. Al marge d’apostar per unes jornades en el marc de les fires, també es va parlar d’altres accions. Per exemple, Moragrega va dir que “és molt interessant fer baixar gent de Morella, muntar-los una ruta i descobrir els cellers i els olis del Matarranya. I al revés. Per a natres seria molt important que les cartes dels restaurants de Morella inclogueren vins del nostre territori”.

Més informació: | |