Morella, Matarranya i la Terra Alta faran un ‘press trip’ de promoció

comarquesnord.cat . Pena-roja . dimecres, 19 de juny de 2013 .
Etiquetes:

Representants de Comarca del Matarranya, l’Ajuntament de Morella, l’Associació dels Empresaris del Matarranya i l’Associació d’Empresaris Turístics de Morella i Comarca (ASETMICO) van participar el passat dilluns 17 de juny en una jornada per diversos municipis del Matarranya que va consistir en conèixer els productes gastronòmics i la forma de produir de les empreses agroalimentàries del territori. La iniciativa s’emmarca en el projecte de cooperació que han iniciat els ens públics i privats del Matarranya, Els Ports i la Terra Alta de cara a la promoció d’estos tres territoris, que pròximament tenen previst fer un ‘press trip’ de promoció.

Empresaris i representants polítics de la comarca dels Ports van conèixer els principals productes gastronòmics del Matarranya en una ruta que va recórrer la comarca de dalt i baix. Al llarg de l’itinerari es van visitar les instal·lacions que té Soincar a Mont-roig i a Fontdespatla. Es va fer parada a la Mare de Déu de la Font de Pena-roja que va servir per a degustar els principals productes alimentaris que es produeixen al Matarranya, per després saltar a zona de Queretes i Vall-de-roures i conèixer els vins de la terra a la Venta d’Aubert. La ruta es va tancar a la Vall del Tormo a les instal·lacions de Fernando Alcober e Hijos, on es van provar els olis.

Francisco Esteve, president de Comarca, va explicar que “la jornada ha anat molt bé, i vull agrair a tots els empresaris que han fet l’esforç de vindre i participar”. Esteve va afegir que “ha estat un dia de convivència on hem tingut empresaris de Morella per esta comarca i els hem mostrat la base dels productes del nostre territori”. L’objectiu dels Ports, el Matarranya i la Terra Alta és crear sinergies i fer iniciatives de col·laboració, una forma de treballar que es va començar a cuinar ara fa dos mesos a Morella. Esteve va reconèixer que “en poc temps ens hem posat d’acord per a fer accions conjuntes que poden beneficiar, i molt, als dos territoris”.

Per la seua part, l’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, va apuntar que “hem organitzat esta visita amb empresaris del Matarranya perquè les nostres empreses coneguen esta zona i iniciar així un camí conjunt entre les comarques per a promocionar-nos”. Ripollés va reconèixer que “si sumem esforços, arribarem molt més lluny”, i va afegir que “som territoris que tenim moltes coses a dir en gastronomia, en patrimoni i en natura”. Si ara s’ha fet el recorregut pel Matarranya, “després ho farem al revés”. Rhamsés Ripollés va recordar també que pròximament “farem un ‘press trip’ entre la Terra Alta, Matarranya i Morella”, iniciatives que serveixen “per a oferir un millor producte turístic”.

. Tres terres, un territori

En la mateixa línia es va pronunciar el president dels Empresaris del Matarranya, Javier Moragrega, qui va explicar que estes iniciatives naixen de la necessitat de “crear sinergies entre els dos territoris”. Per a Moragrega, Matarranya, Terra Alta i Els Ports “són tres terres però un mateix territori. Vam trencar el gel fa uns mesos a Morella. I hem fet esta trobada perquè els empresaris coneguen el nostre producte”. Mentrestant, Raquel Ferrer, presidenta d’ASETMICO, va defensar que “ens hem d’ajudar. Ens hem de conèixer els uns amb els altres i fer accions conjuntes. Ara mirarem quines coses podem fer de forma conjunta”.

Més informació: