Juan Carlos Trillo: “Estem delicats. En general, som un pacient en estat reservat”

comarquesnord.cat . Vall-de-roures . dilluns, 1 de juliol de 2013 .
Etiquetes: ,

El director general de Comerç i d’Artesania del Govern d’Aragó, Juan Carlos Trillo, va presidir la jornada de clausura de la Campanya dels Productes, el Comerç i els Serveis del Matarranya. En ella, va fer entrega de les distincions ‘Matarranya’ i va donar una xarrada on es va tractar la situació empresarial d’Aragó. Trillo no va amagar la situació delicada per la que passen moltes empreses. De fet, va destacar que “estem delicats. En general, som un pacient en estat reservat. Afortunadament, els metges han diagnostic la malaltia que tenim i comencen a aplicar la medecina. I la primera dosi sempre és molt potent”.

Tot i això, Juan Carlos Trillo va cridar a l’optimisme. “Coneixem d’amics, de familiars, de gent en situació d’atur. Parlem de crisi, ERE. Vénen menys turistes, es ven menys a les tendes. És la nostra realitat. Però d’esta eixirem. Perquè amb l’esforç de tots, amb unes polítiques adequades i il·lusió, eixirem”. Però per a eixir, “el primer que hem de fer és posar passió. Passió pel que fem. Per fer-ho bé. Per obrir mercats. Per tindre els millors productes agroalimentaris. Per tindre els millors establiments turístics. Per això hem donat uns premis. Per això són importants les associacions d’empresaris. Per això és tan dinàmica la Comarca del Matarranya”.

. Internacionalització o obrir mercat

Juan Carlos Trillo va fer menció a la internacionalització i a obrir mercats a l’estranger. “Al Matarranya ens interessa que vinga gent a comprar, a visitar-nos, a ocupar places hoteleres. Però també hi ha empreses que necessiten vendre. I davant la caiguda de la demanda interior, cal buscar nous mercats”. El director general de comerç i artesania va recordar que “podem tindre unes ametlles magnífiques o un excel·lent oli”, però per a vendre’ls a l’estranger cal una bona logística. “Això comporta un problema afegit, uns costos per a situar-los físicament a Alemanya”. Obrir mercat és complex. I per això cal una associació “que informe, siga forta i explique”.

La crisi és complexa i té repercussions en les economies menudes. Per exemple, Trillo va recordar que “el 18 per cent de les famílies no faran vacances. És una dada objectiva que ens diu que gent que feia vacances enguany no eixirà”. A la vegada, el director de comerç va apuntar que “el client es fa multi-format. Comprem a la tenda, a la gran superfície, però també a botigues on el preu és el principal atractiu i per internet. I això és una cosa a tindre en compte”. Al llarg de la seua conferència, Juan Carlos Trillo va fer menció a algunes empreses aragoneses que han trobat amb internet un revulsiu, com és el cas de Aceros Hispania.

Més informació: |