Es partiran les carreteres del Matarranya en zones a l’hora de netejar-les durant les nevades

comarquesnord.cat . Ràfels . dijous, 21 de novembre de 2013 .
Etiquetes: ,

Este cap de setmana, i coincidint amb la primera nevada de la campanya 2013/14, es va posar en marxa el Pla de Vialitat Hivernal. Un pla que de cara a este hivern incorporarà algunes novetats. La primera d’elles i més important és la subdivisió de la comarca en dos zones. D’esta manera, les màquines llevaneus del Govern d’Aragó s’encarregaran de netejar les carreteres de titularitat autonòmica, comarcal i local pròximes a la N-420 -la nacional que connecte les Ventes i Tarragona-. Les màquines de la Comarca assumiran la resta de vies de comunicació, a excepció de les carreteres nacionals, que continuaran gestionant les màquines de Foment.

Francisco Esteve, president de Comarca del Matarranya, va concretar que este Pla es va tancar fa cosa d’una setmana. “Considerem que fins ara les coses s’han fet bé, i enguany hi ha una petita variació, una reclamació que fèiem des de Comarca. Ara repartirem el territori, independentment de la titularitat de les carreteres, perquè els mitjans siguin el més eficaços possible”. Esteve va recordar que el territori “s’ha partit en dos zones. La zona sud, que és on tenim els equips hivernals del Matarranya, l’assumirà Comarca. I la DGA s’encarregarà del nord”. D’esta forma, “les màquines de Ràfels no cal que marxen a Arenys de Lledó”.

Una cosa diferent són les carreteres nacionals “que estan a un altre nivell competencial. El propi Govern d’Aragó ens ha dit que allí no pot actuar ningú. L’any passat ja es va donar el cas que els equips de Foment estaven parats perquè no poden actuar fora de les carreteres nacionals. Aquí no hi podem fer res”. Pel que fa a la neteja de les carreteres durant este cap de setmana, Esteve va reconèixer que “el dissabte de matí va nevar molt de pressa. Algunes hores del matí van ser una mica complicades perquè tots els pobles del Matarranya van estar afectats. En algunes carreteres es va passar dos vegades, i a partir de migdia la majoria estaven per a circular”.

Més informació: |