El Govern d’Aragó recupere el projecte de construcció de la variant a Vall-de-roures

comarquesnord.cat . Vall-de-roures . dimarts, 17 de desembre .
Etiquetes:

El Pla General de Carreteres d’Aragó 2013-2024 del Departament d’Obres Públiques, Urbanisme, Habitatge i Transports del Govern d’Aragó destinarà més de 1.500 milions d’euros a impulsar el desenvolupament socioeconòmic d’Aragó i millorar la vertebració de l’autonomia, potenciant l’equilibri del sistema de grans ciutats d’Aragó configurat a les Directrius Generals d’Ordenació Territorial d’Aragó. El conseller d’Obres Públiques del Govern d’Aragó, Rafael Fernández de Alarcón, va presentar ahir juntament amb el director general autonòmic de carreteres, Miguel Ángel Arminio, el document final del Pla General que serà aprovat avui en Consell de Govern i que supose un increment de més de 147 milions d’euros respecte a l’aprovació de l’avanç del mateix.

Un Pla Autonòmic de Carreteres que recupere, a més, el projecte de construcció d’una variant a Vall-de-roures, de tal forma que trague de la capital del Matarranya el trànsit rodat que es mou entre Aragó, Catalunya i Castelló pel mig de Vall-de-roures. Este projecte va eixir a la llum la passada legislatura, l’any 2008, una reivindicació per part de l’ajuntament i els veïns de Valderrobres que veuen cada dia com el trànsit pel municipi és bastant intens. Durant els moments d’entrada i eixida dels xiquets d’escola, dos persones s’encarreguen de regular el trànsit per a facilitar el pas dels alumnes des d’Avinguda Cortes d’Aragó fins al centre escolar.

Esta variant preveu la construcció d’un nou pont sobre el riu Matarranya, connectant la A-232 (Ventes de Valdealgorfa – Tortosa) amb la carretera de Mont-roig i Fontdespatla (A-1414) i que ja va rebre l’acceptació de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre. Este projecte ja es preveia de cara a la passada legislatura, però no va tirar endavant. Per contra, el Departament d’Obres Públiques del Govern d’Aragó va procedir a la reparació del Pont de Ferro de Valderrobres, castigat des de les fortes riuades de l’any 2000. Les obres de reparació del Pont de Ferro van suposar una inversió d’uns 110.000 euros, soldant baranes i nervis metàl·lics i substituint tot el ferm. Tot i això, i degut al constant pas de camions i vehicles pesats per Vall-de-roures, el ferm s’ha hagut de recuperar en diferents ocasions des de l’any 2010.

Més informació: