El Matarranya afronta els mesos més complicats per al turisme amb un 80% d’ocupació a Cap d’Any

comarquesnord.cat . Beseit . dimarts, 7 de gener de 2014 .
Etiquetes:

El Matarranya no ha viscut la millor festa de Cap d’Any, turísticament parlant. Entre un 70 i un 80 per cent d’ocupació han tingut els hostals, hotels i cases rurals de la comarca per a tancar 2013 i donar-li la benvinguda a un nou any. El sector turístic reconeix que no ha segut la millor entrada d’any, i que el fet de què Cap d’Any caigués en dimarts-dimecres no ha beneficiat l’ocupació. De gent se n’ha vist molta pel territori, encara que la majoria de pernoctacions han segut de només un dia, ja que molta gent treballava el 2 de gener.

El president de l’Associació dels Empresaris del Matarranya, Javier Moragrega, va dir que “l’ocupació ha estat només d’un dia i no s’ha fet el 100 per cent. Parlem d’entre un 70 i un 80% d’ocupació i només el 31 de desembre. L’1 de gener la gent et marxe perquè al dia següent ha de treballar. Per tant, ha estat una mica més fluix que altres anys”. La forma de caure Cap d’Any no ha ajudat tant com en altres ocasions. “Si la gent es pot prendre Pont, fer dos o tres dies de festa que seria la cosa més lògica, això fa augmentar les vendes i que hi haja més gent al territori, que és el que busquem”.

“El Matarranya ha funcionat. Cap d’Any sempre és una bona basa”, va concretar Javier Moragrega. “Però la gent va demanar només un dia d’estança i això ho fa tot una mica més complicat. No es fa l’ocupació que s’ha de fer i sempre que hi ha un pont de dos o tres dies funcionem molt millor”. En referència a les últimes setmanes, Moragrega va recordar que “estos Nadals hem tingut gent. Hi ha gent, gotege gent. Però no és una gran quantitat”. Va funcionar prou bé el Pont de la Puríssima, de cap de setmana llarg. A Nadal, molts hotels i restaurants van tancar. I Reis també és una festa molt familiar.

A més, ara arriben les setmanes més complicades per al turisme del Matarranya, quan el turisme d’interior passe a segon pla degut a l’entrada del turisme de neu. Fins a Setmana Santa, la fluctuació pel Matarranya és baixa. Per tant, ara “cal cavil·lar una mica, crear producte i encarar el 2014 perquè sigui millor i puguem vendre millor”. Pel que fa al 2013, Moragrega creu que ha segut similar al 2012. “Aguantem. Cal pensar que la gran majoria d’hotels i cases de turisme rural no pugem els preus. Aguantem la crisi a base d’imaginació i esperem que el 2014 sigui per a tots una mica millor”.

Més informació: