La Marca Territorial es fixarà en Morella, el Priorat o Sant Carles per promocionar els seus productes

comarquesnord.cat . Queretes . dimarts, 18 de març de 2014 .
Etiquetes: , ,

Diverses empreses certificades dins de la Marca de Qualitat Territorial Matarranya es van reunir la setmana passada per estudiar el futur que li volen donar a la figura. En la trobada es van analitzar els passos que s’han seguit fins ara i es va incidir molt en la necessitat de fer el salt definitiu, que consistiria en promocionar-la i vendre el producte, tant de cara endins com de cara enfora. I perquè això sigui una realitat, són clau les plataformes virtuals de promoció i les estratègies promocionals i de sinergia entre els sectors primari i terciari. Per a fer-ho factible, el Matarranya es fixarà en les estratègies que han seguit territoris veïns com ara Morella, el Priorat o Sant Carles de la Ràpita, que fan ús de consorcis públics-privats.

Javier Moragrega és president de l’Associació Empresarial del Matarranya i propietari de la Fàbrica de Solfa, i va remarcar que “la branca empresarial considerem que la Marca Territorial és una bona ferramenta per a crear marca i sinergies a nivell empresarial i de territori. Ara ens falta el pas següent, que és que la gent que està dins la marca pugui comercialitzar. Que, per exemple, un celler cree el seu paquet de vins i que el client el puga comprar per internet”. La qüestió és el com. “La figura no està clara. Crear un club de producte, un consorci, una plataforma d’interior”. Per això, “hem de mirar quines opcions tenim al voltant i utilitzar la millor figura per al territori perquè les empreses venguen”.

En este aspecte, el president de l’Associació d’Empresaris va parlar de l’efecte caragol i la necessitat de vendre cap endins i cap enfora. “Els restaurants ja estan consumint els productes locals. I a partir d’aquí, cal obrir a les comunitats limítrofes, la península, les illes i tot el món. Avui dia, amb la tecnologia que hi ha, es pot vendre del Matarranya a qualsevol racó del món”. Per impulsar Matarranya, Moragrega va posar damunt de la taula l’exemple del consorci de Morella, que està funcionant al voltant del producte de la terra i el patrimoni medieval. O el Priorat, que barreja vi de la terra amb turisme vitivinícola. Trobem també la plataforma nàutica de Sant Carles de la Ràpita centrada en turisme de mar i menjar de costa.

. Treball públic-privat

En este aspecte, els empresaris consideren molt interessant la possibilitat de treballar de la mà de les administracions públiques, ja que “la part pública pot fer un treball molt potent de cohesió i la part privada pot tirar del carro”. A la vegada, Moragrega va dir que “s’han posat recursos, i ara han de començar a repercutir en el territori” de tal forma que “la venda del producte i l’ocupació hotelera duren tot l’any”. Moragrega va destacar el pes que està guanyant el Matarranya en turisme, i que “tot i que no tenim tants de recursos com altres territoris, som dels millors destins a nivell d’interior”. Una aspecte addicional seria la presència de la figura Matarranya en fires o convencions turístiques on hi participa la DGA, i que pràcticament mai se l’ha tingut en compte.

Més informació: | |