La DO impulsa una campanya promocional perquè tots els restaurants tinguen oli del territori

comarquesnord.cat . Calaceit . dimecres, 2 d'abril de 2014 .
Etiquetes: ,

La Denominació d’Origen Aceites del Bajo Aragón iniciarà una campanya a partir de Sant Jordi perquè tots els restaurants i hotels del territori tinguen damunt de la taula oli de la zona. Així ho va confirmar el president de la Denominació d’Origen, Alfredo Caldú, qui va recalcar que “iniciarem una campanya de promoció” perquè l’oli de casa estigui present en tota la seua àrea d’influència. Caldú va reconèixer que “aquí tenim un problema. Les empreses de la zona -tot el Baix Aragó- no estan preparades per a competir amb grans empreses envasadores”. I amb la nova normativa sobre els setrills, “el perill que hi ha a Aragó és que en lloc de trobar sobre la taula olis d’Aragó, només trobes olis d’unes altres regions”. Per tant, que una “norma que ens pareix interessant i molt correcta, pugui ser contraproduent”.

El consell regulador ha tret unes ajudes “que destinarem a una línia de promoció perquè almenys enguany puguem ser competitius i que els restaurants del territori tinguen el nostre oli”. Caldú va afegir que “tenim la botella preparada perquè es pugui posar a la vora de la sal i el vinagre. I estem en contacte amb les associacions de Terol i Saragossa per introduir l’oli promocional”. El president de la Denominació va recordar, al mateix temps, que “natres no som venedors. I això serà una promoció perquè després siguin les empreses les que s’adapten a la nova llei”. Alfredo Caldú va apuntar que “la zona del Matarranya, on hi ha bastanta afluència de visitants i gent de fora, damunt de la taula ha de tindre oli de la zona etiquetat. És important per a natres, com agricultors, però també de cara al sector terciari”.

La Denominació d’Origen posarà esta campanya passada la Setmana Santa, una vegada ha estudiat tots els detalls claus per promocionar l’oli de casa. Amb l’entrada en vigor de la nova llei, de l’1 de març de 2014, els restaurants i hotels han fet el salt dels setrills de tota la vida a estes botelles que no es poden reomplir. I això té les seues repercussions. “Estem trobant olis que vénen del sud i d’empreses envasadores que són de fora, però que com no pertanyen a cap Denominació no saps molt bé ni d’on són”. La qüestió és que entren a un preu molt econòmic, i “els restaurants, per eixir del pas, subministren este oli més barat”, va lamentar Caldú. En relació a la nova normativa, el president de la DO i veí de Massalió va dir que “si es fa bé, no hi ha cap campanya millor. Els hotels i restaurants són un aparador continu de cara a la gent que ens visita i coneix”.

Més informació: |