El Matarranya viu una gran Setmana Santa pel que fa a visitants i allotjament

comarquesnord.cat . Beseit . dissabte, 26 d'abril de 2014 .
Etiquetes:

El Matarranya ha viscut una Setmana Santa 2014 excel·lent. A excepció del diumenge i el dilluns per la vesprada, condicionats per les pluges i el vent, els dies d’esta última Setmana Santa han vingut acompanyats d’unes bones temperatures i un sol radiant. Això s’ha traduït en una massiva recepció de turistes, que han aprofitat estos dies de vacances per passar-los pel Matarranya. El sector hostaler i turístic del territori va considerar esta Setmana Santa com una de les millors dels últims anys, marcant el divendres, dissabte i diumenge com a dies de moviment massiu. Unes festes molt escalonades, per davant i per darrere, que al mateix temps han enganxat amb Sant Jordi i festa al País Valencià, i que pràcticament ha empalmat amb el Pont de l’1 de Maig. Bona recepció de turistes, que a la vegada dóna bons símptomes per afrontar l’estiu i tot el que queda de 2014.

El president de l’Associació dels Empresaris del Matarranya, Javier Moragrega, va dir que “hem tingut molt de moviment. El Matarranya té una repercussió bastant forta. I hem tingut tres dies molt forts, com són divendres, dissabte i diumenge de la Setmana Santa. Hem tingut molta més presència de turistes, així com també molt de visitant d’un únic dia”. Moragrega va recordar que hi ha molt de turista “de 150 quilòmetres a la redona que ve al Matarranya a gaudir del paisatge. Tots hem posat el nostre gra de sorra. I això repercuteix en el territori. Este pont ens ha anat molt bé. No només el pont. Teníem Sant Jordi i festivitats a València, fent un balanç pràcticament del dia 12 al 27 d’abril, quan s’ha vist molta gent i s’ha treballat bastant bé”. Més turistes i a la vegada un major impacte econòmic, perquè “apostem pel producte de la terra”.

Els números de Setmana Santa donen ales i optimisme per afrontar el que queda d’any. “Cada vegada estem més a prop de les grans ciutats. La gent no surt tant a l’estranger. I això afavoreix el turisme d’interior”. Moragrega va anar més enllà, i va defensar que “el Matarranya s’està sentit fora. I se’ns ha de sentir més perquè hem d’aconseguir assentar gent durant tot l’any”. La gent també ha canviat els costums. Mira més com ha de gastar. Però també té ganes de sortir. A més, la Setmana Santa 2014 destaca perquè “és de les Setmanes Santes que més ha allargat la gent. I això s’ha notat en el nostre territori”. Cada vegada ens visita més gent, sent el públic català “dels que més ens ve a visitar. Per tant, això ens obliga a segmentar i apostar més fort allà on tenim mercat”. El president dels empresaris va valorar l’aposta del Matarranya pel turisme de paisatge.

Més informació: