Fang, fred i aigua en “el millor trial de la temporada”

comarquesnord.cat . Pobladura de las Regueras . diumenge, 7 de desembre de 2014 .
Etiquetes:

El Trial de les Autonomies 2014 celebrat a Pobladura de las Regueras, Lleó, ha estat a l’altura de les expectatives. Els pilots han xalat molt -alguns més que uns altres- i l’afició ha sigut de 10. Satisfacció des del territori, que ha representat la Selecció Aragonesa portant dos corredors: Alejandro Millán i David Millán. Precisament, David, el germà gran dels Millán, vigent guanyador en TR1 del Campionat d’Aragó de Trial, va parlar de l’experiència viscuda este Pont de la Puríssima per terres castellanes. “Va anar tot passat per aigua, fang i fred. Però l’experiència va ser molt interessant i divertida”. Si mirem el resultat del Trial de les Autonomies, “crec que la selecció d’Elit no vam estar a l’altura”. L’objectiu era pujar al pòdium. Cosa que sí va fer l’equip Júnior, que integrat pel menut dels Millán va acabar 2on, “molt a prop de la victòria”.

Molt de fred el que es va trobar l’expedició del Matarranya a Pobladura de las Regueras. “Temps d’hivern. Les màquines estaven preparades per la neu. Vam arribar allí. Un trial de molta aigua. Aquí ha començat a fer hivern, però allí ens faltaven jaquetes”. El Trial de les Autonomies no va anar del tot bé. “Se’ns va ajuntar tot una mica”, va concretar David Millán. “Està la superfície, que aquí es més sec, i a un Campionat d’Aragó no te trobaràs un trial com el que vam tindre. També vam tindre problemes mecànics. A mi se’m va parar la moto dins del riu, amb el fred que feia. Dos zones de riu que hi havia i se’m va parar la moto les dos vegades. Va entrar aigua a la caixa dels filtres i vam haver de desmuntar la moto”. Millán va patir, però també els seus companys. I és que el Trial va ser assequible per als pilots més preparats, però molt exigent per als de menor nivell.

Iván Cereza i Mariano Martín van patir molt a Pobladura. “Les zones eren una mica altes, per a ells”. Sergio Monforte va fer un bon paper. Al final, entre els nervis, la pressió i la falta d’experiència, “ens vam carregar de temps i no vam poder lluitar pel pòdium, que era el nostre objectiu”. I això que la lluita a la primera volta era màxima, perquè hi havia tres seleccions pràcticament empatades. “Però a la segona volta van caure les forces. Jo vaig estar millor a la segona volta que a la primera. Però els meus companys van patir”. Monforte va sobreviure, però Cereza i Martín van acabar fent 80 peus. David Millán va reconèixer que la falta d’experiència la van pagar cara. “El dia abans has d’estar allí, has de mirar que la moto estiga bé, el sistema de puntuació… Tot això pot generar un estrès que si no el saps portar et penalitze molt damunt de la moto”.

Al marge d’això, va ser perfecte. “Vam xalar, ens vam banyar… Però va ser un trial molt xulo. El fang i l’aigua m’agraden molt. I vam estar en família perquè va vindre molta gent del Matarranya”. Una de les incògnites era com arribarien els pilots d’Aragó i si tenim nivell. David Millán va considerar que “crec que aquí hi ha un bon nivell. Podem dir que que estem bé”. Potser “falte gent jove que pujo” amb força, encara que tenim noves cares en el trial aragonès que poden donar que parlar. De fet, este recuperat Trial de les Autonomies pot ser un bon reclam i incentiu per tots ells. “El millor trial de l’any són les Autonomies. Primer, perquè és un reconeixement al que has fet durant l’any. I després, per l’ambient. Tots vestits igual, portant una bandera. És un sentiment, al marge d’una carrera. Els teus rivals són ara els teus companys”. Un incentiu per als joves.

Asturians i càntabres van destacar per damunt de les altres seleccions. “Ells estan molt aveats a l’aigua, al fang, a les arraïls”. També destacar Andalusia, “que ha donat una mica de sorpresa, però que portaven un equip molt compensat”. I hi haurà Trial de les Autonomies 2015? “La gent va tornar molt contenta”, va defensar David Millán. “La idea és repetir. No entenc perquè es va deixar de fer. Moltes autonomies han lluitat per recuperar-lo perquè és un trial més per a xalar que per a competir”. Un autonòmic que pot animar inclús a aquells pilots a recuperar la moto, a tornar a competir i a preparar-se durant l’any. Amb este Trial de les Autonomies tanquem un 2014 ple d’èxits. De cara al pròxim 2014, el Campionat d’Aragó de Trial arribarà a finals de gener. I ho farà amb la prova de Tierz.

Més informació: