La variant de Vall-de-roures tindrà projecte d’aquí a uns mesos

comarquesnord.cat . Vall-de-roures . divendres, 6 de març de 2015 .
Etiquetes:

La variant de Vall-de-roures tindrà projecte d’aquí a uns mesos. Així es va despendre del Consell de Govern que la DGA va convocar el passat 24 de febrer. Durant la sessió, el Govern d’Aragó va anunciar diferents inversions en carreteres. Entre elles, destacar l’aprovació d’una inversió de 78.000 euros per a licitar la redacció del projecte de construcció d’esta infraestructura. La variant de la capital del Matarranya tindrà prop de 2 quilòmetres i connectarà les carreteres A-231 (carretera de Valljunquera i Queretes), A-1414 (carretera de Fontdespatla) i A-2412 (carretera de Beseit). Una infraestructura que permetrà traure tot el trànsit pesat de la capital del Matarranya, i que inclou un viaducte d’uns 200 metros de longitud sobre el riu Matarranya que serà la inversió més costosa del projecte.

En declaracions a Ràdio Matarranya, l’alcalde de Valderrobres, Carlos Boné, va dir a l’eixida de l’últim ple municipal que “és una bona notícia. Hem d’estar preparats”. Però fins que “no tinguem projecte, no hi ha la possibilitat de construir”. Boné va concretar que “ens vam posar en contacte en obres públiques. Les pròpies empreses del municipi que estan afectades pel projecte, sobretot perquè tenim un Pont de Ferro que és molt estret i no té separació” entre cotxes i vianants, “van mostrar la seua inquietud. Volien saber en quina situació ens trobàvem”. I pareix que ara “s’ha pogut resoldre la redacció del projecte”. Aprovació que va eixir del Consell de Govern del 24 de febrer, i que és el pas previ perquè la variant sigue una realitat en un futur. La redacció del projecte tindrà una aportació econòmica d’uns 78.000 euros.

Des de la capital del Matarranya recorden que la creació d’una variant és una demanda històrica que resoldria la congestió de trànsit pesat dins del nucli històric. El moviment de camions és pràcticament constant, ja que Vall-de-roures concentre tota la mobilitat pel centro de la comarca i és el punt de connexió entre el Matarranya, Tortosa i el Baix Aragó. Boné va recordar que la futura variant tindrà dos traçats. I el primer està molt clar. “Connectarà les carreteres de Beseit, Tortosa i Fontdespatla”, un traçat comú “per a les tres opcions que s’han plantejat, i que tindrà un viaducte i serà la part més costosa”. Per connectar amb la carretera que va a La Freixneda, Valljunquera i Alcanyís, s’han plantejat tres opcions diferents. Des de l’ajuntament creuen que la redacció del projecte pot estar presentada entre els mesos d’abril i maig.

Més informació: