La Marca Territorial pose en marxa un curs sobre el màrqueting d’identitat


Etiquetes:

Al llarg d’este mes de març, la Marca de Qualitat Territorial Matarranya ha posat en marxa un curs de formació sobre el màrqueting d’identitat. La sessió, duta a terme per Ramón Añaños, es va centrar en el posicionament, la promoció del negoci i la creació d’una imatge atractiva a través de les experiències dels nostres clients. El propi Añaños va recordar que “els empresaris del sector turístic s’enfronten a una disjuntiva a l’hora de fer el seu màrqueting. O se centren a aparèixer ben posicionats a les agències de viatge en línia, a vegades fins i tot contractant plataformes externes, o bé tenen l’opció de fer màrqueting d’identitat, de marca”. Añaños va concretar que això consisteix en “construir una identitat atractiva, memorable, crear una aura al voltant del seu nom que ajudo a seduir als clients que en algun moment entraran en contacte amb el servei”.

Un màrqueting d’identitat que consisteix en que “et busquen expressament, visquen les experiències que tu els hi proposes i, eventualment, parlen bé de tu i et difonguen”. Una fórmula que segons va entendre Añaños “requereix un màrqueting molt específic. És el que hem estat treballant, en unió a una eina que s’està promocionant a la comarca i que és el segell de Qualitat Territorial“. Una construcció de marca lligada als “atributs d’esta comarca”. Añaños va afegir que “el màrqueting d’identitat permet que empreses menudes puguen tindre fins i tot una llegenda nacional o internacional“. De fet, “hi ha mecanismes pels quals les petites empreses poden alimentar una marca en el seu propi territori i apuntalar-se en valors que el medi rural permet utilitzar, com és la proximitat, l’autenticitat, l’autor. Amb elements d’este tipus podem crear marques que encara que no tinguen una dimensió mundial, siguen atractives i, en un sentit local, poderoses“.

De fet, i al llarg de la sessió, van aparèixer exemples com la sangria Lolea, i que són de Saragossa. Una empresa que “va nàixer fa dos anys i que té una dimensió nacional i fins i tot internacional gràcies a una bona gestió de la seua aura al voltant del seu nom”. Añaños va defensar que “han creat experiències i significats al voltant de la marca. I els ensenyaments que aprenem poden ser perfectament utilitzables en esta comarca”. Pel que fa a la Marca Matarranya, l’expert va dir que “la meua sensació és que aquí hi ha molt més camí caminat que en relació a altres comarques. El treball que s’està fent va en una bona direcció”.

Més informació: