El Matarranya tanque una Setmana Santa plena d’actes i turistes

comarquesnord.cat . La Freixneda . dimarts, 7 d'abril de 2015 .

El Matarranya ha tancat una gran Setmana Santa. Així ho reconeix el sector turístic, qui recalque que ha estat una de les millors campanyes dels últims anys. La pernoctació pràcticament ha arribat al 100 per cent al territori i de gent se n’ha vist molta del dijous al dilluns. Un balanç positiu que cride a l’optimisme i que done símptomes de recuperació. I és que la gent de casa ha eixit molt durant estos dies i el turisme està més animat que altres temporades. Excepte alguna cancel·lació d’última hora i alguna plaça de turisme rural que va quedar lliure, la pernoctació ha segut molt potent. El món de l’hostaleria també ha valorat el treball de restauració, sobretot la nit del Divendres Sant, on municipis com Vall-de-roures va treballar molt. L’arribada del bon temps també va condicionar l’augment del turisme de natura.

Des de l’Associació d’Empresaris del Matarranya, el seu president, José Higueras, va destacar que “tots estem preparats per a Setmana Santa. Però la veritat és que enguany, pel que hem vist des de Ràfels, ha estat una Setmana Santa molt forta. Parles amb els companys sobre reserves, habitacions lliures, clientela… i tots deien que estaven molt plens”. Higueras va cridar a l’optimisme, i va defensar que “enguany la cosa està prou animada. S’està movent la cosa d’una altra manera”. L’èxit de la Setmana Santa d’enguany no és fàcil de diagnosticar. Però cert és que “Setmana Santa sempre ha segut dels dies més potents de l’any. Per al sector són dies molt forts. Possiblement els més forts de tot l’any. El viatger té ganes d’eixir de casa després de l’hivern, el dia el fa més llarg, el temps ja sol acompanyar…”, va detallar Higueras.

El perfil del turista durant estos dies de Setmana Santa és molt variat. Turisme familiar, turisme d’aventura, turisme de natura… inclús turisme de caravana, enguany molt fort. En este context, Higueras va considerar que “tenim tanta varietat, com el senderisme, la natura, el turisme gastronòmic… que el perfil de turista és molt variat”. Un turisme que ha beneficiat tots els municipis del Matarranya. “Tenim una rotació constant”, va dir José Higueras. També va posar de manifest altres elements, com ara la força de la festa de la Setmana Santa al Baix Aragó. Pel que fa als grans reptes del turisme, el president dels empresaris reconeix que “tenim la lluita constant de fa d’anys”, i que no seria altra que “desestacionalitzar el viatger”. És “una lluita llarga, s’està aconseguint, però encara així, per molt que intentàrem, Setmana Santa seguiria sent una bogeria”, va sentenciar.