El sector primari afronte una campanya de l’oliva curta i d’una producció limitada

comarquesnord.cat . Calaceit . divendres, 18 de desembre de 2015 .
Etiquetes:

La campanya de recollida d’oliva d’enguany ha destacat per ser excepcionalment curta. Després d’una collita de rècords, com la que es va viure el passat hivern al Baix Aragó, amb una producció de 12 milions de quilos d’oli, enguany la temporada de l’oliva ha destacat per ser molt més limitada. Així ho va explicar Alfredo Caldú, president de la Denominació Protegida Aceite de Oliva del Bajo Aragón, on esta tardor la collita ha durat escassos quinze dies. Caldú va reconèixer que “veníem d’una campanya molt forta l’any passat. A la Denominació va haver-hi una gran collita. I a les zones de secà com la nostra, quan venim d’una gran collita, a l’any següent sol baixar bastant”. De fet, en esta ocasió la caiguda de la producció inclús s’ha donat en zones de regadiu del Baix Aragó. La suma d’estos factors, acompanyat de les fortes ventades que es van viure setmanes abans de començar la recollida, van fer que “la collita d’enguany fos bastant escassa”, va entendre Caldú.

Enguany també s’està apostant fort per l’oliva de guarniment. “Feia molts anys que no hi havia una oliva tan bona, i per a l’oli s’ha quedat una quantitat bastant limitada”. Pel que fa als preus, l’oliva enguany s’està pagant bastant bé. La llàstima és que trobem una producció tirant a escassa. De fet, en algunes zones agràries de Calaceit i Queretes la campanya ha segut bastant fluixa. Alguns bancals estaven tocats per la pedregada del 31 d’agost. El comportament meteorològic bastant atípic d’este 2015 ha fet la resta. Tot i això, la producció d’oli està assegurada. Des de la Denominació estimaven que enguany la producció es mouria al voltant dels 4 o 5 milions de quilos per a oli, sumant els de certificació de Denominació i els altres. Des de la Denominació esperen un bon oli de temporada. A la vegada, entenen que cal seguir amb la promoció de producte, com ja es va fer la passada campanya. Este últim any, la Denominació de l’Oli d’Oliva va apostar per la presència dels olis del Baix Aragó en els restaurants i els negocis del territori. Una iniciativa que consideren que “ha funcionat molt bé”, va tancar Caldú.

Més informació: