Carreteres desvie la circulació de la carretera N-232 per la via d’accés feta a Sant Bernat

comarquesnord.cat . Mont-roig . divendres, 4 de març de 2016 .
Etiquetes: , , ,

Les obres de la carretera N-232 al seu pas pel Matarranya s’estan notant. Si el passat 12 de febrer, Ràdio Matarranya i comarquesnord.cat informaven en primícia que les màquines perforadores havien obert el primer dels túnels que tindrà la nova carretera al seu pas per Mont-roig, ara s’estan donant els primers canvis de traçat. Des de dijous de la setmana passada, a l’alçada del futur Viaducte de Sant Bernat s’està desviant el trànsit rodat per la via d’accés que s’ha fet entre Torredarques i la pista forestal que va a la Font de la Mançana i la Punta de la Camiseta. Este nou traçat, que una vegada acabat serà una via d’accés a zones naturals i explotacions agràries, s’utilitzarà de forma provisional fins que acaben les obres del viaducte, d’una llargària de 36 metres. De fet, si parlem de viaductes, el més imponent dels dos, previst a la Vall d’en Lluna també és protagonista. Els operaris estan instal·lant les sabates dels futurs pilars que sostindran el viaducte, de 38 metres de llargària, que una vegada operatiu evitarà part de l’entramat de corbes que hi ha entre els accessos a La Sorollera i a Ràfels.

Dijous de la setmana passada, entre Torredarques i La Pobla d’Alcolea, es va viure un tall important de la N-232. La carretera nacional va estar tallada més d’una hora, amb la finalitat d’obrir esta via d’accés i modificar el traçat de carretera. Esta via d’accés, a llarg temps, es podrà agarrar a l’alçada de la carretera local de Torredarques, on el projecte d’obra té previst la construcció de dos rotondes. La primera d’elles, enmig de la N-232, com a punt d’accés a Torredarques. Esta mateixa rotonda tindrà una quarta eixida que derivarà en una segona rotonda, que enllaçarà amb la via d’accés i el camí històric de Torredarques a Pena-roja. A la vegada, s’està actuant també en el segon viaducte, que evitarà el traçat de corbes conegut popularment com la Vall d’en Lluna. Les obres estan escampades per tot el traçat i també s’està actuant al tram previ del punt 89,3, on les riuades de la tardor de 2014 van produir una forta solsida que inclús va ocasionar bades a la pròpia calçada. Les previsions han fixat octubre de 2017 com a data de finalització de les obres de la N-232.

. Els túnels de Mont-roig

Tal i com va informar a meitats de febrer este mitjà, La Consolació ja ha vist la llum al final del túnel. Literal. Les màquines perforadores han obert el primer dels túnels que tindrà la nova carretera N-232 al seu pas pel Matarranya. Segons va poder saber Ràdio Matarranya, a principis de febrer Rover Alcisa va connectar els dos costats del futur Túnel de la Consolació, un dels dos túnels que estan projectats en el tram de la N-232 entre La Pobla d’Alcolea i la carretera d’accés a Ràfels. El projecte de remodelació i millora de la carretera plantege diferents obres d’importància, com ara la construcció d’estos dos túnels. El més curt és el Túnel de la Consolació, que té una llargària d’uns 240 metres. Ara s’han connectat els dos costats, però això no signifique que el túnel estigue operatiu. De fet, s’ha perforat la muntanya i ara cal continuar en el revestiment del túnel i en l’alçada, guanyant fins a 3 metres més de fondària dels que té ara mateix. Paral·lelament, Rover Alcisa està treballant en el segon dels túnels, el qual passarà per davant de Mont-roig.

Este segon túnel, conegut com a Túnel de Mont-roig, tindrà una llargària de casi 500 metres. Ara bé. Per accedir a Mont-roig i als pobles de l’interior del Matarranya a través de la carretera A-1414, abans i després del túnel hi haurà dos vies d’enllaç les quals aprofitaran part de l’actual recorregut que fa la N-232. Els túnels suposaran una inversió i una millora important per a un tram de carretera que fa anys que reivindiquen els veïns del territori. Però també ho seran els dos viaductes que hi ha projectats. El primer d’ells, més curt, d’uns 36 metres de llargària, escurçarà per Sant Bernat de Torredarques. El segon d’ells, més llarg i complex, d’uns 38 metres de llargària, superarà la Vall d’en Lluna, un dels trams més complicats que trobem en estos poc més de 13 quilòmetres de N-232 que s’estan remodelant. Al mateix temps, la futura N-232 passarà de tres a dos interseccions. Seran la de La Sorollera i Ràfels, mentre que l’existent a Torredarques desapareixerà i es convertirà en enllaç. De fet, i per arribar a Torredarques hi ha projectada una rotonda amb quatre eixides.

Més informació: | | |