Morella firma el conveni de col·laboració de Teleassistència Domiciliària amb la Creu Roja

comarquesnord.cat . Morella . divendres, 3 de març de 2017 .
Etiquetes:

Morella ha signat aquest matí el conveni 2017 del servei de Teleassistència Domiciliària amb la Creu Roja. Aquest consisteix en donar una resposta immediata a les persones usuàries que es trobin en situació d’emergència, les 24 hores del dia, 365 dies a l’any quan es troben a sa casa. El servei està destinat a persones majors que viuen assoles, per la qual cosa és molt necessari en poblacions com Morella que tenen el handicap d’estar lluny dels hospitals.

A la firma han acudit l’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, la regidora de Benestar Social, Malú Blasco, la Presidenta de l’Oficina Provincial de la Creu Roja de Castelló, Omayra Serrano i el President de l’Assemblea de la Creu Roja Morella-ElsPorts, Miguel Aguilar.

“La Teleassistència Domiciliària és un servei molt important i necessari per a les persones, sobretot aquelles que viuen assoles. Per tant, ens alegra poder comptar amb la Creu Roja per a possibles emergències i agraïm la seua col·laboració” ha comentat l’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés. L’edil també va traslladar a la cimera d’alcaldes de la del mes passat que “la Diputació deuria recuperar aquest servei que és el més complet i professional, per tant, és el que els usuaris més demanden”. A més, la regidora de Benestar Social, Malú Blasco, ha afegit que “és un servei que genera molta seguretat i benestar, ja que és un suport a les famílies, que tenen una atenció professional dels tècnics de la Creu Roja”.

D’altra banda, la Presidenta de l’Oficina Provincial de Castelló, Omayra Serrano, ha agraït a Morella la col·laboració amb aquest servei i com en altres activitats en les quals l’ajuntament compta amb la Creu roja com per exemple el Banc d’Aliments. També ha agraït la tasca dels voluntaris i voluntàries que participen en totes les activitats del Comité Comarcal de la Creu Roja.

. Servei de Teleassistència a Morella
El servei de Teleassistència Domiciliaria de la Creu Roja a Morella té 45 usuaris. Els tècnics de la Creu Roja estan en constant contacte amb aquestos per a comprovar el bon funcionament del servei per a cada persona. A més, durant el temporal de neu que va haver a finals de gener es va telefonar a cadascun dels usuaris per a comprovar que estaven bé.

Les persones que vulguin accedir a aquest servei gratuït s’han de dirigir a les oficines de Serveis Socials de l’ajuntament de Morella. Cal recordar que el servei de Teleassistència Domiciliària salva vides, ja que consisteix en un senzill dispositiu, a través d’un telèfon, des d’on l’usuari resta en connexió amb la central de Creu Roja i sols polsar un botó, té la resposta immediata d’un operador. Si es tracta d’una emergència s’activen tots els dispositius per atendre a la persona de forma de seguida.

Més informació: