Creu Roja reforça l’atenció a les persones majors durant els dies de neu als Ports
A causa del mal temps i de les baixes temperatures, les autoritats han recomanat no eixir innecessàriament al carrer per a evitar relliscades o caigudes, que en el cas de les persones majors, poden resultar molt perilloses. D’aquesta manera, el voluntariat de Creu Roja Morella-Els Ports està realitzant un major seguiment als usuaris i usuàries de Teleasistencia durant aquests dies.
A més del contacte telefònic s’estan realitzant més visites de suport i facilitant aliments bàsics amb la condició de facilitar a les persones majors el necessari per a passar aquests dies de la millor manera possible. Els destinataris i destinatàries d’aquest servei són persones majors de 65 anys i per a sol·licitar-lo, els/as interessats/as han de dirigir-se als serveis socials de l’Ajuntament o a la seu que l’entitat té a Morella.
. El programa té 40 usuaris i 5 voluntaris
En el programa de Teleasistencia Domiciliària de Morella-Els Ports participa 40 usuaris i usuàries i 5 voluntaris i voluntàries. El projecte de teleasistencia domiciliària que porta a terme Creu Roja a Morella-Els Ports permet a les persones majors i que viuen soles i en situació de risc, entrar en contacte verbal amb un centre d’atenció especialitzada, prement el botó d’un medalló o polsera que duen constantment posat les 24 hores del dia i tots els dies de l’any i on es mobilitzen recursos per a donar solució a situacions d’emergència com crisi d’angoixa o solitud, caigudes,…
A més el voluntariat de l’entitat, realitza visites periòdicament per a detectar necessitats, conversar, fer companyia, recordar alguna cita o ajudar-los a realitzar algun tipus de gestió com anar al metge són algunes de les funcions que pot realitzar el voluntari/a dins d’aquest projecte.
Més informació: Creu Roja | Gent Gran | hivern | neu | solidaritat